Lift to Experience - The Texas-Jerusalem Crossroads (2002)

Label: Bella Union

1. Just as Was Told (6:45)
  2. Down Came the Angels (5:42)
  3. Falling from Cloud 9 (4:35)
  4. With Crippled Wings (10:00)
  5. Waiting to Hit (5:18)
  6. The Ground So Soft (7:08)
  7. These Are the Days (8:39)
  8. When We Shall Touch (4:22)
  9. Down with the Prophets (6:41)
  10. To Guard and to Guide You (5:25)
  11. Into the Storm (28:56)
avatar van jurado
USA is the centre of jerUSAlem

avatar van cornucopia
Ik kom hier heel moeilijk door heen... Soms lijkt het een heel sterke plaat, een moment later vind ik het weer helemaal niets...

avatar van jurado
Walgelijk lage waardering voor deze prachtige plaat.

avatar van starsailor
Absolute cultband. Dit album is moeilijk te vangen, maar bevat enkele briljante nummers zoals Falling from Cloud 9 en These are the Days. Reli-rock met veel effecten op de gitaarpedalen.

avatar van jurado
lees maar eens de titels achter elkaar .....

avatar van Relic Delic
Wat is dit een machtige plaat. Krijg iedere keer als ik het luister spontaan spijt dat de band er niet meer is.

Gelukkig is frontman Josh T Pearson nu zijn eigen solo-ding aan het doen.

avatar van scabiosa
Danku relic delic, dankzij u en wat rondsurfen op deze site ontdekte ik dit prachtig plaatje. geweldig vind ik dit
wel vreemd dat dit uit 2002 komt, ik zou het eerder uit de jaren 90' verwachten, maar goed: zalige plaat!

Pas gekregen van mn oom. Toch maar eens opzetten als ik de reacties hier zo lees

avatar van CarlBerg
Het is lang geleden dat ik nog eens een cd in handen heb gekregen waarvan ik meteen wist dat ik er veel werk mee zou hebben. En toen kwam dit in de bus gevallen.
Het is een dubbel-cd met daarop nummers van tot wel tien minuten lang. En het laatste nummer duurt een half uur.
Tot blijkt dat dat laatste nummer twintig minuten stilte bevat in het midden. En dat alles eigenlijk op 1 cd had gekunnen. Maar dat heeft men dus niet gedaan.
Alsof de boodschap is dat deze muziek ruimte nodig heeft. Want die waait alle richtingen uit en is het aan de luisteraar om er een geheel van te maken. Op het eerste gehoor voeren de cymbalen de boventoon, gevolgd door lange gitaarpartijen en af en toe wat gezang. In wat best wel veel lange nummers zijn, waar niet meteen een tempo in zit.
Het helpt als je eerst op YouTube zoekt naar wat live-beelden voor je hieraan begint. En daarna veel luisteren, want uiteindelijk hoor je de loepzuivere stem, de emotionele teneur, de plotse melodieen, het ruige gitaarwerk en de ritmesectie die heel prominent aanwezig is (ook al omdat LtE een trio is).
Maar blijft de vraag of er hier niet veel vulsel op staat. Of is het een kwestie van blijven luisteren ?
Spannende plaat. Die ik voorlopig geen quotering geef.