Coal Chamber - Chamber Music (1999)

Label: Roadrunner

1. Mist (0:42)
  2. Tragedy (2:51)
  3. El Cu Cuy (4:22)
  4. Untrue (3:26)
  5. Tyler's Song (2:49)
  6. What's in Your Mind? (3:55)
  7. Not Living (3:49)
  8. Shock the Monkey (3:42)
  9. Burgundy (2:10)
  10. Entwined (3:49)
  11. Feed My Dreams (2:55)
  12. My Mercy (4:04)
  13. No Home (5:09)
  14. Shari Vegas (3:16)
  15. Notion (3:26)
  16. Anything But You (4:41)
  17. Wishes * (3:07)
  18. Apparition * (2:27)
slaemperayreon
dit is op zich wel ok muziek, het lijkt alleen vaak op elkaar.

avatar van bennerd
Ik vind Shock The Monkey ook wel een geweldige song.
Dat is een cover van Peter Gabriel, niet?

Jawel.

avatar van Sammy
Na jaren snap ik het belachelijk lage gemiddelde van deze plaat nog steeds niet. Ik heb de plaat vanmiddag weer eens opgezet en dit blijft nog steeds één van de betere nu-metal, spooky-core (hahaha) platen van de jaren '90. Spannend, hard, fluisterend en donker. Ondanks mijn veranderde muzieksmaak, blijft deze plaat staan als een huis.

avatar van Metal-D78
Ben ik het wel mee eens. Nadat ik een pakket DevilDriver cd's had gewonnen was ik weer nieuwsgierig naar Coal Chamber. Deze heb ik als enige in de kast. Ik dacht "ach, Coal Chamber, dat was Loco (lekker nummer, maar that's that) en verder weinig soeps, en waarom staat deze cd waar dat nummer NIET op staat nu bij mij in de kast?", maar ik word aangenaam verrast, ben al bij track 12 van de 16... Toch niet zo eentonig als ik dacht. Afwisselend, minder hectisch dan DevilDriver en minder een kind van zijn tijd (eind jaren 90, nu metal, spooky core etc.) dan mij voor de geest stond. Lekker!

avatar van blonde redhead
Ik sluit me bij jullie aan. Ik heb geen plaat vroeger zoveel geluister als deze. Ik vond dat spooky effect echt geniaal gedaan. Herhaling van teksten werkt daar ook wonderlijk goed bij,

avatar van Supersid
Misschien moeten jullie, die dit album zo goed vinden, ook eens effectief stemmen. Zo geraakt dit album wat uit het toch wel ietwat onverdiende slop...