Him - Sworn Eyes (1999)

Rock / Jazz
Label: Perishable

1. A Verdict of Science (19:53)
  2. Of the Periphery (8:45)
  3. Trace Elements (4:10)
  4. Scorn Nothing (9:47)
  5. Sworn Eyes (12:48)
avatar van Jazper
Fijne plaat uit het chicago-postrockhoekje.
Een aantal bekende namen duiken op zoals Doug Scharin (june of 44), Rob Mazurek, Bundy K Brown, Jeff Parker (Tortoise).

Het levert een mooi jazz-achtige plaat op. Met een hoofdrol voor vooral bas en drums, alhoewel de cornet van Mazurek natuurlijk ook niet te versmaden is.

Aanrader voor Tortoise-liefhebbers die vinden dat het wel wat jazzier kan.

Sietse
waarom staat him hier geschreven als die uiterst vervelende band die speciaal is voor tiener meisjes die graag hun polsen doorsnijden na dat het vriendje het heeft uitgemaakt?

handsome_devil
Sietse schreef:

Op het moment dat ik deze post las werden opeens alle HiM's veranderd in Hims

Sietse schreef:

Vermoedelijk omdat het vaak zo geschreven wordt. Die vervelende Finse dus ook. Tja, kan gebeuren, kon ie ook niet weten.

Sietse
ik heb het dan ook meteen aangepast.
Bij die vervelende Finse act hoort het volgens mij wel zo...

maar goed.

Sietse schreef:
ik heb het dan ook meteen aangepast.

Geeft niks joh. Ik verander het wel een keer terug

avatar van we tigers
te beschouwen als een moderne variant van In a Silent Way. Erg lekkere plaat!