Anthony Phillips - 1984 (1981)

Label: Caroline

1. Prelude '84 (4:26)
  2. 1984 (Part 1) (19:02)
  3. 1984 (Part 2) (15:26)
  4. Anthem 1984 (2:27)
  5. Prelude '84 [Early Stage Mix] * (4:26)
  6. Ascension * (5:16)
  7. 1984 - Part One [Early Stage Mix] * (12:49)
  8. Rule Britannia Suite: Sally Theme * (1:13)
  9. Rule Britannia Suite: Science & Technology * (1:17)
  10. Rule Britannia Suite: Respect * (0:57)
  11. Rule Britannia Suite: Church * (0:49)
  12. Rule Britannia Suite: Military * (1:37)
  13. Rule Britannia Suite: Power In The Land * (1:43)
  14. 1984 - Part Two [Early Stage Mix] * (4:25)
  15. Anthem 1984 (Early Stage Mix} * (2:08)
  16. Poly Piece [Demo] * (16:39)
WPE
Eigenljk is dit voor Anthony's doen een vreemde eend in de bijt. Hij speelt wel meer keyboards, best veel zelfs, maar een complete electronische plaat is uitzonderlijk. Maar het is niet onverdienstelijk, en dat komt vooral door zijn prachtige melodielijnen op 1984.
Jammer is wel het continu aanwezig zijn van een rammelende en reutelende ritme-box, je kent ze misschien nog wel; zo'n goedkoop geval om het tempo vast te kunnen houden.
Maar het is Ant vergeven, want wat hij doet klinkt als een klok...

avatar van Barney Rubble
Een ondergewaardeerd album van Phillips. Veel mooie toetsmelodieën die doen denken aan Jean Michel Jarre; al blijft een zekere pastorale bijklank aanwezig. Prelude '84 vind ik zelfs ronduit prachtig.