Michael Houser - Door Harp (2002)

1 stem

Label: Sanctuary

1. Missoula (3:21)
  2. Eva's Song (2:32)
  3. Barbette's Song (4:11)
  4. Spanish Gold (3:31)
  5. Old #1 (3:02)
  6. Westerly Wind (2:13)
  7. Cleburne Terrace (3:28)
  8. Door Harp (4:43)
  9. Fall Line (3:35)
  10. Owl's Song (3:51)
  11. Music Song (3:57)
  12. Lullabye for NYC (3:23)
  13. Change in the Weather (4:23)
  14. Quietude (3:08)
Michael Houser is bekend geworden door de band Widespread Panic, een Amerikaanse rockband. Michael was daar gitarist en heeft de band mede opgericht. Ik kende de band niet, maar er staan albums op Music Meter van deze band. In 2002 kreeg Michael Houser te horen dat hij ongeneeslijk ziek was. Hij vocht daar tegen door het maken van muziek. Met een aantal vrienden dook hij in de studio om muziek te maken. De muziek die werd gemaakt heeft niet zoveel te doen met Widespread Panic. Geen rock, maar intieme, akoestische, instrumentale muziek zo tussen folk en wat easy listening in. Michael Hauser bespeelt gitaar, piano en mandoline, andere muzikanten bespelen pedal steel, keyboards, gitaar trompet , viool en cello. De muziek doet wat denken aan de platen van Harry Sacksioni of the Windham collectie. Als je de plaat beluistert heb je het gevoel dat Michael Hauser vrede had met zijn lot , de muziek klinkt vredig en is bijzonder pastoraal. Mooie muziek voor een stil moment. Waarom hier rock vermeld staat is me een groot raadsel. Dit heeft niets met rock te maken.
In 2002 overleed Michael Hauser. 4 jaar later kwam er nog een plaat postuum van hem uit met wat rockachtige muziek., die hij ook nog voor zijn dood had gemaakt.
Ik heb deze plaat (Door Harp) zelf, niet veel opgehad, maar vindt het leuk om juist bij zulke muziek waar niemand op heeft gestemd iets te schrijven. Wat achtergrond informatie en je gaat toch wat anders naar deze muziek luisteren.
Kent iemand trouwens deze gitarist of plaat ?