Agitated Radio Pilot - Your Turn to Go It Alone (2006)

Ierland
Folk
Label: Rusted Rail

1. Emmet St. 1 (1:36)
  2. Hold Back the Sea (2:38)
  3. Get Well Soon (2:30)
  4. Becky Came By (3:08)
  5. Fireplace Road (2:04)
  6. Your Turn to Go It Alone (3:12)
  7. Last Ride (3:27)
  8. Emmet St. 2 (2:05)
  9. We Can't Last (7:52)
  10. The Barren Ground Assembly (13:03)
avatar van eviljoke
Zeer mooie 2 x 3" cd's release. Ik kwam de cd tegen bij een recensie van United Bible Studies. En eigenlijk is dit nog beter dan UBS zelve (toch deze release - want de man heeft ondertussen ook al een reeks cd's uit - en je kan op myspace een volledig album gratis downloaden van hem, hoewel het niet representatief is).
Je kan ook op de site van deserted village eens klikken op de link van ARP voor meer uitleg van hem en ook van deze cd. Er staat hoe hij op het idee is gekomen voor elk nummer (oa een film met vincent gallo en courtey cox).

Persoonlijk vind ik het zo'n album waaruit de pijn voorvloeit van een liefdesbreuk.

Al bij al, deze zal hoog eindigen in de 2006 lijstjes, en ik ben benieuwd wat Bob van deze gaat vinden

Cool, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt! Hopelijk heb ik 'm binnen nog voordat ik mijn jaarlijstje zal afronden.

Hij is binnen! En gelukkig nog 4 dagen te gaan voordat er een slot gaat op mijn jaarlijstje!

Heb 'm nu opstaan voor de eerste keer. Klinkt erg mooi, maar ik zal uiteraard meerdere luisterbeurten nodig hebben om een goed oordeel te geven. Het zijn twee 3" cdr's die grappig in elkaar geknutseld zijn in een amateuristisch boekje.

avatar van eviljoke
Ik heb hem nog niet legaal (oeps) en ik luister hem dus steeds integraal na elkaar, maar is dat nu een LP gevoel dat je krijgt door die 3"cd'tjes eigenlijk?

eviljoke schreef:

Haha, zo had ik zelf nog niet naar gekeken.... Ik heb er dus ook geen LP gevoel bij, daarvoor zijn die 3" cds toch iets te klein.

Net weer even geluisterd, denk wel dat deze een lage top 20 klassering kan krijgen voor 2006. Al is het daar wel erg dringen geblazen in die hoek momenteel. Mooi dat je me dus met United Bible Studies richting Deserted Village had gestuurd een paar weken terug.

avatar van eviljoke
Blijft toch een mooi album. Al vrij vaak gehoord en nog steeds niet beu.

Heb 'm toevallig vanmorgen nog geluisterd.

Blijft inderdaad een prachtig album. Het eerste nummer op de tweede cd "We Can't Last" is zo briljant in opbouw! Echt een hoogtepunt op het album.

Hey, je hebt hem op 5 gezet Bob

eviljoke schreef:
Hey, je hebt hem op 5 gezet Bob

Yep, ik hanteer tegenwoordig het enkel-hele-sterren-systeem. Ik zat nog even te twijfelen tussen 4 en 5, maar bij het opstellen van mijn 2006 jaarlijstje behoorde het album al tot mijn favorieten en sindsdien ben ik 'm alleen nog maar mooier gaan vinden.

avatar van The Scientist
bubbachups schreef:
"We Can't Last" is zo briljant in opbouw! Echt een hoogtepunt op het album.

Hoor het album voor de allereerste keer, en dit viel me meteen op ja.. wat een nummer

avatar van Qwallath
Blijft een van mijn favoriete platen van vorig jaar, en zelfs ooit. Een van de weinige albums die ik zo 5* geef! En pas op voor het aankomende World Winding Down! Die zou deze nog wel eens kunnen evenaren, gemeten naar de kwaliteit van de demo's en tot nu toe verschenen voorproefjes.