Made Out of Babies - Coward (2006)

Label: Neurot

1. Silverback (3:32)
  2. Proud to Drown (4:54)
  3. Fed (4:31)
  4. Mandatory Bedrest (4:49)
  5. Death in April (4:34)
  6. Out (4:49)
  7. Lullaby 03 (1:35)
  8. Mr. Prison Shanks (3:38)
  9. Gunt (4:57)
avatar van itchy
Tering, Wat een gave noiserockplaat is dit! Inclusief een passende Albini-produktie. Liefhebbers van Jesus Lizard en Shellac moeten dit zeker eens uitproberen. En met een zangeres, dat kom je niet vaak tegen in dit genre.

avatar van Nakur
Goede plaat, dat is zeker. Al heb ik 'm alleen bij vlagen gehoort door de speakers van mijn zus., dus geen score. Wie de zangeres zo gaaf vinden, moeten ook Battle of Mice checken. July Christmas zingt daar ook, en hoe. Dat is meer post-metal á la Red Sparowes en Pelican met haar op zang.

avatar van itchy
Die ga ik zeker nog checken, al heb ik dan weer minder met dat genre. Doe mij maar bondig.
Wel gaaf dat dit op Neurot Recordings zit.
Ik vind dit wel 4* waard!

avatar van Don Cappuccino
Ik heb deze CD vandaag gekocht voor vijf euro, heel erg blij mee. Na het horen van de eerste tonen van Silverback in de platenzaak ter beluistering wist ik gelijk dat ik hem ging kopen. Net voor de eerste keer beluisterd en dit is een hele gave noiserockplaat. De vocalen van Julie Christmas grijpen gelijk je aandacht. Haar cleane vocalen klinken lief, maar hebben toch een behoorlijk verontrustend randje, en de schreeuwen, die zijn gewoon van de pot gerukt! De muziek heeft een heel erg onbehaaglijk gevoel, er hangt een spanningsveld in de wispelturige dynamiek.

avatar van Ataloona
Klinkt goed! Ik heb 'm op mijn pc staan dus eens een kans geven eerdaags.

avatar van eightynine
itchy schreef:

Nou, met bovenstaande namen heb ik dus helemaal niks. Dit zal dus ook wel grotendeels teringherrie zijn. Gelijk maar 4 sterren tegenaan gooien?

avatar van ElroHirtje
Met terugwerkende kracht het Julie Christmas pad aan het volgen. En met kracht is het. Verrassende synergie hebben haar (soms creepy) vocalen en de puntige postmetal (bij basloopjes hoor ik daarbij ook veel oude korn).
Ergens doet de power me terugdenken aan L7 en wat andere aanpalende (post)grunge bands, met alle respect overigens.
Concluderend, sludgy metal die overduidelijk voortkomt uit de voedingsbodem van de jaren negentig.
Levert een heerlijk album op.