Earth - Pentastar: In the Style of Demons (1996)

Label: Sub Pop

1. Introduction (5:15)
  2. High Command (5:50)
  3. Crooked Axis for String Quartet (5:29)
  4. Tallahassee (3:50)
  5. Charioteer (Temple Song) (4:17)
  6. Peace in Mississippi (5:56)
  7. Sonar and Depth Charge (7:13)
  8. Coda Maestoso in F (Flat) Minor (5:19)
avatar van Holy Goof
Briljant. Helemaal anders dan hun voorgaande platen. Hun recentere platen zijn weer eens totaal anders. Desalniettemin zijn ze allemaal de moeite waard!

Nieuwstad
wat is dit dan, meer stoner rock achtig?

avatar van Edwynn
Eigenlijk is het drone. Maar wel behoorlijk toegankelijk en met een soort western/stonersausje.

Het is meer een ambient trip dan een rockplaat.

Vandaag dit cd'tje binnengekregen. Vreemde hoes, en andere muziek dan ik van Earth ben gewend (Earth 2 en de laatste platen in acht genomen).
Er wordt zowaar in gezongen, en ik dacht even Kurt Kobain te horen (maar dat is op een andere Earth plaat).
Toch doet de muziek me een beetje aan Nirvana denken. Verklaar mij maar voor gek...

Eerst nog een aantal keer luisteren voordat ik een oordeel vel

bennerd
Nogal zouteloze Earth-plaat die zeker zijn goede momenten heeft, maar qua sfeer totaal niet kan tippen aan andere platen uit het earthvre. Slecht is het niet, want het stonergevoel is goed geïmplementeerd. Maar over het algemeen mis ik wel iets dat de andere platen wel hebben.

avatar van spinout
[quote]Nyarlathotep schreef:
Spinout vraagt:Op welk plaat en op welk nummer zingt Kurt Cobain dan wel mee?

Het nummer waarin Krt meezingt heet Divine and Bright en deze staat op de twee albums: Sunn Amps and Smashed Guitars. Een verzameling demo's geloof ik. Én hij staat op A Bureaucratic Desire for Extracapsular Extraction.

avatar van exsxesven
Crooked Axis for String Quartet