Vanessa Paradis - Live (1994)

Alternatieve titel: Vanessa Paradis Live

Frankrijk
Label: Barclay

1. Natural High (4:59)
  2. Cactus (2:47)
  3. Marilyn & John (4:10)
  4. As Tears Go By (4:00)
  5. Tandem (3:46)
  6. Dis Lui Toi Que Je T'aime (4:24)
  7. Joe le Taxi (4:16)
  8. La Vague a Lames (4:32)
  9. Maxou (4:29)
  10. Sunday Mondays (3:48)
  11. Silver and Gold (2:46)
  12. Gotta Have It (2:31)
  13. Lonely Rainbows (2:34)
  14. I'm Waiting for the Man (3:31)
  15. Be My Baby (3:50)
  16. Just as Long as You Are There (6:00)
avatar van sheep67
Zeker geen slecht samengestelde live-CD van deze zwoele tengere Franse zangeres.
De songs geschreven door Roda-Gil/Langolff die garant stonden voor het oude werk van Paradis zijn terug te vinden op haar debuutalbum M & J. ( Maxou, Marilyn & John en Joe le Taxi)
Grootste inbreng is toch weggelegd voor Lenny Kravitz (haar ex-vriend) die songs schreef als Natural High en Be My Baby.
Heb haar groot zien worden vanaf haar pubertijd (Joe le Taxi) en moet zeggen dat ze een volwaardig zangeres is geworden met uiteraard haar grootste sucessen behaald in Frankrijk (ook op het filmdoek).
Op dit album is ook een cover van The Stones terug te vinden, As Tears Go By, op een wel zeer zwoele manier vertolkt. Tegenvaller is de uitvoering van Tandem (geschreven door Gainsbourg) wat voor mij normaal gesproken het hoogtepunt had moeten worden van dit live-album.

avatar van Gert1980
Vond dit vroeger een geweldig live album, draaide hem erg veel. Heb de cd al jaren niet meer, misschien toch eens de vinyl versie gaan najagen.