NRA - Leaded (1997)

1. No Excuse (0:38)
  2. Bunk (1:02)
  3. Fuel (1:49)
  4. Tamer (0:55)
  5. Making Room for You (2:17)
  6. She's Driving (1:15)
  18. I'll Get By (2:34)
  19. All Fucked Up (2:05)
  20. Rocket (1:29)
avatar van trebremmit
Weer een heerlijk album van deze skaters, razendsnelle punk/hardcore met veel afwisseling en voldoende melodie. Een goede maar helaas vergeten Nederlandse band.

avatar van frolunda
Niet door mij,de opvolger New recovery vond ik zelfs nog beter.

avatar van Shelter
Dit vond ik vroeger samen met Undeclinable Ambuscade het betere punkwerk van Nederland, echt al in geen tijden meer gehoord

avatar van platedraaier
Het eerste dat in me opkomt als ik dit voor het eerst luister is: MDC "light". Is dit een negatief iets? Nee natuurlijk niet. MDC is één van mijn favoriete bands en de vergelijking is waarschijnlijk te gemakkelijk gemaakt door mij...

Dit is gewoon lekkere hardcore, maar het is voor mij niet iets dat er uit springt. Ik denk dat ik dit na een paar luisterbeurten echter wel ga waarderen...

Een paar luisterbeurten verder vind ik het een aardig plaatje. Niet meer en niet minder. De zang is me wat te vrolijk allemaal. Iets teveel skatepunk voor mij om echt te blijven boeien. Ik mis boosheid in de muziek. Toch zeker 3* waard, want het heeft een behoorlijke dosis energie en luistert lekker weg...

avatar van bennerd
Geen slechte plaat! Trebremmit omschreef het als een Descendents vs. Black Flag. Daar kan ik me goed in vinden, al is het dan wel een knuffelbeerversie van Black Flag. Af en toe is er ook wat Minor Threat in te horen, maar de nadruk blijft wel liggen op typische lekker in het gehoor liggende skatepunk. Erg lekker, maar ook vrij dertien-in-een-dozijn.

avatar van essence
Skatepunk of poppunk of hoe je het ook wil noemen: het is niet echt mijn ding. Ook deze plaat brengt daar geen verandering in. Al moet ik zeggen dat dit wel één van de betere platen is die ik in dit punkgenre mocht horen. Niet dat ik er al zoveel heb gehoord, maar toch genoeg om het niet écht te mogen.
Enfin, al bij al wel een aardig plaatje dit, maar 'mijn' punk is altijd iets ranziger.

avatar van kobe bryant fan
1,0
Wat een irritante plaat.
Na de term: Skatepunk te horen was m'n interesse al flink gedaald.
Maar, uiteindelijk is het nog erger dan verwacht. Saaie en onoriginele riffs, matig en basic drumwerk. En ja, die zang: er zit totaal geen power in, het klinkt vlak en hij heeft dan nog eens een lelijk stemgeluid ook. NRA klinkt in m'n ogen als een band die net begint, en nog totaal niet weet wat te doen.

avatar van trebremmit
Prima dat je het niks vindt hoor, maar de rest van je betoog is echt complete onzin.
Mischien eens wat beter beluisteren voordat je met zulke kolder als een matige drummer aan komt zetten.
Verder zou ik de uitspraak als een band die net begint ook terughalen want dit was hun eerste album op een major, die hun wel zagen zitten na de vorige albums. Ook werden ze gevraagd voor Lowlands en Dynamo Open Air. Dus ja wie heeft er dan meer kijk op?

Vraag me echt af of je dit wel serieus beluisterd hebt.

Aardig skatepunk albumpje, maar zelfs voor het genre iets te veel rechtdoor en eenzijdig. Het luistert verder wel lekker weg.

avatar van the crook
Lekker plaatje hoor van deze ondergewaardeerde punkband uit A'dam. Toentertijd was er opeens een band die een wat ander gitaargeluid had én een zanger die anders klonk dan de NOFX-en en de Lagwagons van de wereld!

avatar van beachlicious
Het vroegere werk behoort tot mijn favorieten, maar dit is een perfect conceptalbum van de Amsterdamse punkers.

avatar van koosknook
ik ben er nog steeds trots op dat ik deze band naar Eureka ( en niet Hedon) heb kunnen halen (in ca. 1998). NRA is rete strak en heeft live een geweldige goede uitstraling. Dit album vind ik hun beste!