Albert King - Years Gone By (1969)

Blues
Label: Stax

1. Wrapped Up in Love Again (2:21)
  2. You Don't Love Me [Instrumental] (3:30)
  3. Cockroach (3:21)
  4. Killing Floor (3:08)
  5. Lonely Man (2:42)
  6. If the Washing Don't Get You, the Rinsing Will (2:14)
  7. Drowning on Dry Land (3:57)
  8. Drowning on Dry Land [Instrumental] (2:42)
  9. Heart Fixing Business (2:44)
  10. You Threw Your Love on Me Too Strong (3:18)
  11. Sky Is Crying (4:11)
avatar van AOVV
Met Albert King zit je altijd wel goed voor een stevig potje blues. Ook dit album loont de moeite van het beluisteren, zeker ook omdat er nog andere kleppers zoals Booker T. Jones meespelen. Geen enkele song springt er echt uit, en het spelplezier is steevast aanwezig; gewoon een oerdegelijke bluesplaat.

3,5 sterren

avatar van Mssr Renard
Briljante mix van instrumentale songs engs met zang. Albert was zowel een getalenteerd gitarist als een heerlijke zanger.

Booker T & The MG's klinken heerlijk funky, met (ga ik vanuit) de Memphis Horns.

De songselectie is ook om te smullen en dan die productie van drummer Al Jackson jr.