The Apemen - Surfvival of de Onbeschofste (1995)

Label: Nitro!

1. Cor Stein Rides the Wild (2:39)
  2. Het Grote Surffeest (1:41)
  3. Tokonado (2:26)
  4. Joop Walvis Hangs Ten (3:08)
  5. De Wip (2:22)
  6. El Rey del Surf (2:28)
  7. Surf Dracula (2:39)
  8. Los Broodje (2:48)
  9. Bongo Bongo (2:59)
  10. Shake Your Hoover (2:26)
  11. Space Race (2:08)
  12. Bahareba (2:17)
  13. El Tortura (2:58)
  14. Queen Jacula (2:18)
  15. Anestesia (2:48)
  16. When Johny Comes Wreckin' Home (2:17)
avatar van titan
titan (crew)
Dit is veruit de vetste surfplaat die ik ken. Geen suffe Shadows-deuntjes, maar moddervette reverb met kolkende gitaren en jengelende orgeltjes (denk aan de bijdrage van Dick Dale voor de soundtrack van Pulp fiction). 4,5*

JonnieBrasco
De Shadows zijn niet suf!!! En ze zijn ook niet te vergelijken met surf-bands omdat het gewoon geen surf-band is.

Ik zie nu pas het bestaan van deze groep/dit album, ik ga er zeker snel eens even wat van downloaden om te kijken of het wat is! (vast wel met een 4,5 van titan...:))

avatar van titan
titan (crew)
Ik zeg ook niet dat the shadows een surfband (pur sang) is, maar hun gitaarsound kent wel vaak dezelfde rollende sound die we van surfbands gewend zijn. En hoe je het ook went of keert, ik vind the shadows een suffe band.

Ik vraag me af of je hier wat van kan vinden, dit is bepaald geen bekende band.

avatar van Jeanicious
Machtig mooie CD. Vooral het laatste nummer is uiterst geschikt om snoeierhard in je auto te draaien.
Na verloop van tijd wordt het geheel wel een beetje vermoeiend om naar te luisteren, aangezien the Apemen vrij drukke muziek ten gehore brengen.

Het blijft me een raadsel waarom zo weinig mensen deze groep kennen. Werkelijk fe-no-me naal spetterend surfalbum! Beter dan Dick Dale! .Ik heb de LP en blijkbaar staat daar het laatste nummer niet op (kan iemand dit doorsturen?). Zoek nog ander werk van hen maar dat is niet zo makkelijk te vinden. Naar verluidt bestaat de groep niet meer. Zeer jammer. In ieder geval : dikke 5 sterren! En nu ga ik hun plaat nog eens lekker hard opleggen (sorry buren).

Btw : Tokonado van The Apemen op You Tube : http://www.youtube.com/watch?v=yAZUeK5A5hA

avatar van muziekhater
Jeanicious schreef:

Dat vermoeiende komt door de matige opname & productie, het beste concert dat ik ooit zag waren de Apemen in 013 in Tilburg, zowat 1,5 uur non-stop en geen seconde vermoeiend!

avatar van Doc
Doc
Wat is dit toch een geweldige surfplaat. Niet de doorsnee gelikte surf, maar echt heel goede retestrakke surfrock. En dat van eigen bodem...... wat is het toch jammer dat het niet meer bestaat.

Over een moddervette retro plaat gesproken

Nieuwstad
Goeie plaat. Live nog vetter en smeriger. Heeft iemand goeie opnames toevallig?