Swinnen - Live in Brussels (2007)

Belgiƫ
Label: Petrol

1. Doubts (3:43)
  2. These Few Lines (2:56)
  3. Hooked on Heather (3:06)
  4. But Nevermind (3:41)
  5. Do It Right (3:21)
  6. Forgive Me (4:44)
  7. Cinnamon Girl (3:14)
  8. Shine a Light (5:54)
  9. Easy Daisy (3:40)
  10. I'm Alive (4:11)
  11. A Bad Hand (4:29)
  12. Fifty Ways to Leave Your Lover (5:12)
  13. Robbin' the Liquor Store (7:01)

met Willy Willy

avatar van c-moon
Eindelijk! Beloofd aan zijn aandachtig publiek (waaronder ondergetekende) in de AB Club op 9 november 2005: "Doe maar allemaal goe mee, want ge wordt opgenomen! Er komt 'binnenkort' een LIVE-album.... Misschien zelfs DVD". Van die DVD is voorlopig géén sprake, maar het Live-album komt er dus aan.

Het is jammer genoeg niet de full setlist van het SWINNEN-concert, en beperkt tot met name de Swinnen-nummers van zijn jongste CD, aangevuld met Scabs-klassieker "Robbin The Liquor Store", het Neil Young-nummer "CInnamon Girl" en "50 Ways to Leave Your Lover" (Paul Simon)... en het is ook in een andere volgorde, maar...

Van de 26 songs in de set (ja!) maakte hij toch een zeer mooie selectie.. En ik mag het zeggen, ha! .. ik was erbij: de songs klinken live lekker potig en méér dan behoren

Toch wel een aanrader....

Voor wie een idee wil krijgen van hoe ik dit concertje ervoer verwijs ik graag naar mijn blog....

Voor hen die gewoon de "full setlist" van het concert willen kennen, hierzo:

1. FORGIVE ME (Hazy)
2. DOUBTS (Hazy)
3. BUT NEVERMIND (Swinnen)
4. THESE FEW LINES (Swinnen)
5. LET'S HAVE A PARTY (The Scabs - Skintight)
6. HOOKED ON HEATHER (Swinnen)
7. I'M ALIVE (Hazy)
8. BETTER THAN EVER (Swinnen)
9. DO IT RIGHT (Swinnen)
10. DON'T YOU KNOW (The Scabs - Jumping The Tracks)
11. EASY DAISY (Swinnen)
12. BLOW YOUR MIND (Swinnen)
13. A TRAGEDY (Swinnen)
14. Q & A (Hazy)
15. I NEED YOU (The Scabs - Royalty In Exile)
16. CINNAMON GIRL (Neil Young)
17. SHINE A LIGHT (Swinnen)
18. 50 WAYS TO LEAVE A LOVER (Paul Simon)
19. NAKED IN A DREAM (Swinnen)
20. A BAD HAND (Swinnen)
21. ROBBIN LIQUOR STORE met WILLY WILLY ! (The Scabs - Jumping The Tracks)
22. NOTHING ON MY RADIO met WILLY WILLY ! (The Scabs - Jumping The Tracks)
# Encore 1
23. A LITTLE BLUE (Swinnen)
24. TIME met WILLY WILLY ! (The Scabs - Royalty In Exile)
# Encore 2
25. HARD TIMES met WILLY WILLY ! (The Scabs - Royalty In Exile)
# Encore 3
26. EVERYBODY KNOWS THIS IS NOWHERE (Neil Young)

Ik kan niet wachten tot de CD in winkels ligt.... hij zal er niet lang liggen (enfin één exemplaar toch alvast niet!)

Op basis van wat ik zélf hoorde - die avond - geef ik alvast een 5, mocht de opname alsnog tegenvallen (kan ik me haast niet voorstellen) zal ik mijn stem wel aanpassen

avatar van c-moon
ondertussen is het schijfje EINDELIJK gereleased

Net gekocht op iTunes
en aan het beluisteren
ligt goed in het gehoor.

Erg goede versie van Cinnamon Girl trouwens.
Guy is duidelijk een fan van Neil Young.

fastpulseboy
pretfles schreef:
Net gekocht op iTunes
en aan het beluisteren
ligt goed in het gehoor.

ah, ik ken niemand die dat doet. Ben altijd benieuwd naar de bitrate waar je de mp3's in krijgt!

pretfles schreef:
Erg goede versie van Cinnamon Girl trouwens.
Guy is duidelijk een fan van Neil Young.

Ja, al jaaaaaaaaaaren!

Ook The Scabs brachten live altijd een Neil Young-cover, meestal was dat "Rocking In The Free World", maar ook wel eens "Like A Hurricane"...

avatar van wietstock
Eindelijk toegevoegd aan mijn swinnen/scabs collectie! Ik ben benieuwd, het live werk van de scabs en swinnen kennende zal deze live cd ook weer zeer goed te pruimen zijn! een waardering volgt.

mvg

off topic: niemand die nieuwe swinnen toevoegd? mss zelf is proberen!

avatar van ariedirk
een paar zomers terug heb ik deze man nog solo en akoestisch mogen bewonderen en daar kwam inderdaad ook wat neil young voorbij.
ik was behoorlijk onder de indruk van zijn set, ik heb daarna eigenlijk nooit meer zo veel aandacht geschonken.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze plaat, ik kom het helaas niet zo veel tegen in der nederlanden. the scabs is nog te doen, maar swinnen kom ik nooit niet tegen, en itunes.. dat komt niet eens bij me op. we zullen de zoektocht verder moeten zetten, misschien van de zomer weer eens speuren in belgie.