Leaves - Breathe (2002)

3. Silence (4:21)
  4. Breathe (3:53)
  5. Crazy (3:58)
  6. Epitaph (5:12)
  7. Alone in the Sun (4:50)
  8. Deep Blue (5:20)
  9. Suppose (3:23)
  10. Race (4:00)
  11. We (10:45)
avatar van Hermy
Ik heb deze cd een tijdje geleden gekocht en destijds een paar keer geluisterd. Ik heb het stof er weer afgeblazen en moet concluderen dat het toch eigenlijk gewoon een leuke cd is. Vooral de hidden track (na het nummer 'we') klinkt erg Sigur-Ros-achtig en is heel fraai.

Goede cd. Ze werden vaak vergeleken met Coldplay, maar Leaves heeft wel zijn eigen sound. Donkere nummers afgewisseld met wat rockerige nummers zoals Crazy en Alone in the Sun.

beaster1256
gewoon een schitterende maar zeer sterk ondergewaardeerde plaat van een prachtige band waarvan ik spijtig genoeg niet weet wat ze nu doen als ze nog bestaan ???

Leaves bestaat nog altijd. Sterker nog ze hebben afgelopen mei nog een nieuw album uitgebracht. Helaas krijgen ze nog steeds niet de aandacht die ze verdienen. Super goede band en het best bewaarde muzikale geheim uit IJsland.

avatar van oceanvolta
Ooit dit album gekocht vanwege het nummer Catch wat een heerlijk catchy nummer is. Er staan meer sfeervolle nummers op dan nummers zoals Catch en die klinken ook niet verkeerd.
Suppose is een prachtig nummer net als We.
In zijn geheel een prima plaat maar echt indrukwekkend wordt het nooit.