Christian Bruhn - Captain Future (1995)

Duitsland
Score
Label: Colosseum

1. Captain Future (2:32)
  2. Vor dem Start (3:34)
  3. Joan (3:01)
  4. Feinde Greifen An (3:39)
  5. Ken (2:25)
  6. Gefahr (3:15)
  7. De Einsame König (3:34)
  8. Hurra, Wir Fliegen (3:42)
  9. Neue Erfahrungen Im cyber-Space (3:39)
  10. Planer der Kranken (3:04)
  11. Eingeborene! (2:44)
  12. Fremde Schöne Landschaft (1:18)
  13. De Böse (3:04)
  14. Ein Trauriger Fall (2:33)
  15. Space - Wind (3:07)
  16. In einer Bar Auf Einem Anderen Stern (2:41)
  17. Durch den Weltraum Nachhause (3:39)
  18. Auf Wiedersehen, Captain Future (0:54)
avatar van grovonion
super jeugdherinnering! De serie vond ik vroeger fenomenaal. De theme-melodie van de serie zal wellicht meer mensen bekend in de oren klinken dan gedacht.

avatar van Jaxon
Deze animatie serie dateert uit 1978 en werd in de begin jaren '80 uitgezonden op de ZDF. En wel op de zaterdagmiddag.
Ik herinner het me als de dag van gisteren. Puur jeugdsentiment
De serie is in Japan en Duitsland tot een ware Cult Status verheven mede dankzij deze catchy soundtrack met zijn herkenbare en rijk gevulde thema's. Voor elke scene was er wel één.
Typisch jaren '80 sound (veel key's & synth.) Opmerkelijk zijn de begeleidende funky bass partijen (Heerlijk) daarbij worden we zo nu en dan voorzien van wat vrouwlijk gehuil. De dame kon zo uit het orkest van Morricone zijn overgevlogen. Bijzondere combinaties, maar het wordt bijna nergens cheesy.(op "In einer Bar Auf Einem Anderen Stern" na ). Zelden zo iets lelijks gehoord.
Voor de rest het vouwt het zich (Wonderbaarlijk) op een speelse wijze samen. Midden jaren '90 kwam dan ook de release waar toch vele op gehoopt hadden. Ik heb um destijd besteld via The Large. Bij de eerste keer dat ik um beluisterde realiseerde ik me dat deze serie nooit die status had kunnen bereiken zonder deze bijzondere score. A Real Backbone. 4*

Let wel !! Realistisch gezien zou deze voor mij op een 3 / 3,5* uitkomen, maar ik geef er nog een halfje bij vanwege het sentiment.