Patrick Watson - Just Another Ordinary Day (2003)

Canada
Label: Canada Council For the Arts

1. Just Another Ordinary Day (2:48)
  2. Woods (5:15)
  3. Mary (3:58)
  4. Silent City (6:56)
  5. Shame (7:28)
  6. Brigitte's Theme (4:40)
  7. Gealman (5:35)
  8. Fall (5:14)
  9. Sunday (3:29)
Fantastisch album ,helaas moeilijk verkrijgbaar

avatar van pejo
Zeer sterk album. Groeibriljanten en wat te denken van het instrumentale Silent City. Topmuziek.

avatar van timhardt
na het geweldige close to paradise( voor mij dan, want deze is ouder) is dit alweer een pareltje 4,5*

Sven Bersee
Dit is veelal rustiger dan Close to Paradise. Prachtige nummers, goed geheel. Heel fijn. Op Close to Paradise heeft Patrick zijn streefvorm denk ik gevonden. Hij zegt dan ook dat hij dat niveau graag wil vasthouden.

avatar van timhardt
wij willen dat ook erg graag!

avatar van otherfool
Ik vind er eigenlijk niet zo veel aan... trage en langdradige songs, zonder de uitschieters die wel op Close To Paradise stonden. Jammer dan voor het extreem hoge gemiddelde, meer dan 2 (kleine) sterretjes kan ik hier niet aan kwijt.

avatar van Jochempie
Erg mooi album en bijhoorlijk anders dan Close to Paradise, het is veel meer uitgesponnen en veel mysterieuzer.

Dit album is als een leeuw, hij besluipt je, bespringt je en laat je niet meer los om je vervolgens op te eten.
Opeens viel het kwartje. Het bleek niet zomaar een mooi album te zijn, het blijkt een van de mooiste albums ooit gemaakt. Moeilijker, uitgebreider en mysterieuzer dan Close to Paradise, maar daardoor ook mooier. Het gebruik van instrumenten, stem en geluidjes komt steeds meer op zijn plaats. Dissonanten, ook precies op het goede moment geplaatst. Het lijkt net zo'n oude stoffige zolder waar je opeens allemaal oude dingetjes vindt. Een album dat indruk maakt. Geen enkel nummer springt er uit, domweg omdat het helemaal uitspringt. Wauw wat mooi. Ik verhoog 'm van 4,5 naar 5* waardoor dit plaatje in mijn top-10 belandt.

(verwijderd)
Na al geruime tijd een groot aanhanger te zijn van deze man moet ik toch maar eens stemmen op deze plaat. Afgelopen vakantie veel gedraaid op de reis van Berlijn naar Praag en het is zo lekker. Het trage dragende geluid heeft voor mij iets mystrieus. Het is aardig moeilijk om door te komen.. maar met een koptelefoon op je hoofd zonder geluid van buitenaf zal je zoals Louis zegt worden opgevreten en je wil niet dat het ophoudt.. heerlijk!

avatar van Mctijn
Absoluut het beste album van deze man.
Elk nummer heeft wel iets unieks. Een kunstje dat hij op zijn andere album ook probeert, maar soms overdrijft. Ik twijfel tussen 4 en 4,5*, maar ga voor alsnog voor 4*

avatar van Chronos85
Als voorbereiding op het concert van vanavond luister ik deze, na maanden, weer eens terug. Wat een schoonheid! Was bang teleurgesteld te worden maar het album klopt gewoon. Ben er van overtuigd dat de titelsong tot de Top 5 starters allertijden behoort. Wat een heerlijke opbouw. De 4.5* zijn er inmiddels 5 geworden. Ik ben bang, in navolging van Joram, dat de objectivitieit van mijn stemmen op Patricks albums nu ook grotendeels verdwenen is.

avatar van Chronos85
Is het iemand nog gelukt om JAOD te verkrijgen op het concert in de Melkweg? Ik kreeg te horen dat ze maar 5 exemplaren hadden gekregen en dat die in een mum van tijd verkocht waren. Jammer, achter het net gevist!

Dat eerste nummer kun je luisteren als 'trailer' voor een imaginaire film op z'n website (passend ook, z'n muziek heeft veel weg van soundtracks). 't is lang terug dat ik ooit zó graag een album heb willen bezitten. Hier kan ik dagenlang naar luisteren... Mezelf heilig verklaren dat ik ooit zo'n stukje pure schoonheid heb mogen horen... Wow.

Coca Cola zou hem eens moeten benaderen voor hun Life as it Should Be-campagne, zijn muziek zou met alle liefde de soundtrack voor mijn leven mogen zijn.

(verwijderd)
Mensen check de shop op patrickwatson.net! Eindelijk is dit album weer te bestellen

(verwijderd)
Vorige week besteld.. vandaag binnen vanuit Canada.. en wat is dat een heerlijk gevoel om na meer dan 2 jaar eindelijk dit album in mijn cdspeler te leggen (aangezien ik geen cd's brand).. Voor mij vandaag niet zomaar Just Another Ordinary Day

Op 17 november komt er een re-release aan van JAOD (samen met een vinylversie van Wooden Arms), heb jij de re-release te pakken of een vanaf dit moment uiterst exclusieve en zeldzame originele versie?

(verwijderd)
nou die re-release is volgens mij via EMI.. ik heb de versie van Intrigue Music. Gewoon besteld via de shop op patrickwatson.net..

avatar van JoostBo
(verwijderd) schreef:
Shit! Uitverkocht!

avatar van JoostBo
(verwijderd) schreef:
De re-release is via Secret City Records. Ik heb hem nu ook in bezit.

avatar van djarend
Is nu eindelijk gewoon in NL verkrijgbaar, idd op Secret City Records wat in NL door V2 wordt gedistribueerd, nix EMI, gelukkig.
Had hem nog nooit eerder gehoord, want ook voor mij geen downloads, alleen originelen. Geweldige plaat zeg, misschien stiekem toch wel zijn beste

(verwijderd)
Hoe ik daar toendertijd EMI heb kunnen neer zetten weet ik niet.. maar mooi dat je m eindelijk gehoord hebt Arend, inderdaad misschien stiekem wel de mooiste..

pejo schreef:

Lekker bombastisch ja

Coys
Dit album neigt al veel meer naar de stijl van de latere twee platen van de muzikale duizendpoot. Toch wordt niet geschuwd voor onconventionele opbouw en experiment. Mede hierdoor heeft het nog niet echt de emotie in zich die de opvolgers van dit album wel heeft, maar die zal er ongetwijfeld ook in zitten. Het ligt in ieder geval er ook niet aan dat dit geen sfeer heeft. Wat dat betreft is Watson een van de beste. Op dit moment steekt vooral Gealman eruit, prachtige melodie en een heerlijk mysterieuse en sfeervolle outro. Hiervan gaan nog veel luisterbeurten plaatsvinden, want zoals ik al eerder van hem zij valt er altijd wel wat nieuws te ontdekken in zijn muziek en intrigeert het ten zeerste.

avatar van DirkM
Vandaag pas voor het eerst geluisterd en dat terwijl ik zijn beide latere platen in de kast heb staan. Bevalt goed, mooie sferen! Silent City steekt er bovenuit tot nog toe.