Idlewild - Hope Is Important (1998)

Label: Hut

1. You've Lost Your Way (1:30)
  2. A Film for the Future (3:28)
  3. Paint Nothing (3:12)
  4. When I Argue I See Shapes (4:26)
  5. 4 People Do Good (2:00)
  6. I'm Happy to Be Here Tonight (3:11)
  7. Everyone Says You're So Fragile (2:18)
  8. I'm a Message (2:28)
  9. You Don't Have the Heart (2:08)
  10. Close the Door (2:20)
  11. Safe and Sound (3:15)
  12. Low Light (5:32)
avatar van starsailor
Steengoede plaat van een onbekend bandje.

nuja zo onbekend zijn ze nu niet meer he. Maar dit was inderdaad een goeie plaat. ze klinken tegenwoordig nergens meer naar.

avatar van starsailor
nee, ze zijn wereldberoemd.....
Loop de straat op vraag 10 mensen of ze idlewild kennen. Wedden op een score van 0%?

tsjah, zegt dat wat? ik kan ook de straat op lopen en aan 10 mensen gaan vragen of ze King Crimson kennen of Tool. Grote kans dat ik 10 mensne tref die t niet kennen Voor de rest is Idlewild best bekend hoor. Zeker in de rock hoek.

avatar van starsailor
Begrijp me goed. Ben een fan van het eerste uur. Maar heb ze tijdens hun 'hoogtijdagen' in Nighttown Rotterdam zien optreden voor een handvol mensen. En nog wel op een zaterdagavond....

zal vast kloppen. Ik denk aleen dat ze nu een stukje bekender zijn als toen. Zal niet veel wezen hoor. En muzikaal echt achteruit gegaan.

avatar van starsailor
bekender als in hun hoogtijdagen??

Maar inderdaad het wordt nooit meer zoals vroegah....

mwa, ik weet niet wat hun grote dagen waren. Weet alleen van de omslag, de commerciele stap, weg van het geluid op dit album.. Nam aan dat ze daarmee dus ook bekender werden. Blijkbaar niet dus.

avatar van starsailor
hoogtijdagen lagen tussen album 2 en 3.

In navolging van The Remote Part koch ik dit album tweedehands. Dat bracht een lichte schok voort. Het album heeft iets te veel een grunge-sfeertje over zich hangen. Te vaak misplaatst geschreeuw en geknepen zang. Ik heb het plaatje destijds dan ook weggeven. Een jaar geleden toch maar weer aangeschaft (wederom tweedehands) en ik moet zeggen dat er toch nummers op staan die glimpjes van de kwaliteit van latere albums zouden laten zien. When I Argue, A Film for the Future & I'm Happy to Be Here Tonight & I'm A Message zijn prima songs.

avatar van evil23
Zwaar onderschat bandje waar ik wel een zwak voor heb.
Hope is important is samen met 100 broken windows wel het beste wat Idlewild te bieden heeft.Schreeuwen doet de zanger helaas niet meer, maar gelukkig wel op deze plaat.Kort maar krachtig album.Lowlight is een boeiende afsluiter.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Neigt erg naar punkrock in combi met grunge inderdaad. Zelf ben ik niet zo'n grunge fan, maar er zat genoeg nummers op om een ruime voldoende te scoren.