The Apples in Stereo - New Magnetic Wonder (2007)

Label: Yep Roc

1. Can You Feel It (4:10)
  2. Skyway (2:40)
  3. Mellotron 1 (0:33)
  4. Energy (3:30)
  5. Same Old Drag (3:21)
  6. Joanie Don't U Worry (0:46)
  7. Sunndal Song (3:31)
  8. Droplet (0:13)
  9. Play Tough (3:27)
  10. Sun Is Out (2:29)
  11. Non-Pythagorean Composition 1 (0:30)
  12. Hello Lola (0:15)
  17. Crimson (0:17)
  18. Pre-Crimson (1:24)
  19. Vocoder Ba Ba (0:14)
  20. Radiation (3:14)
  21. Beautiful Machine, Parts 1-2 (2:36)
  22. Beautiful Machine, Parts 3-4 (4:58)
  23. My Pretend (0:42)
  24. Non-Pythagorean Composition 3 (0:49)
woggle
Energieke indie pop (kan natuurlijk ook niet anders met zo'n nummer als Energy). Van het begin tot het eind is dit een enjoyable album zonder teveel uitschieters of dieptepunten.

Ash
Erg leuk plaatje, lekker zomers. Alleen jammer van de soms irritante tussenstukjes.

avatar van Koerok
Helemaal mee eens, een aantal hele goeie nummers! Gelukkig kun je daar een apart playlist van maken.

avatar van Reint
Erg gaaf plaatje. Met een paar uitschieters, maar die schieten dan ook wel erg hoog uit.

TSP7
Een erg leuke plaat, die echt een geheel vormt. Na een flink aantal luisterbeurten ben ik er nog steeds niet uit waar die 24 nummers vandaan komen..
Ik vind vooral de composities en de speelsheid van/op dit album erg geslaagd!

inzekerezin
Vanaf de openingstrack denk je een beeld te kunnen vormen waar het album heen gaat. Met tracks als 'Energy', 'Play Tough' en '7 Stars' volgt er veel variatie, maar alles valt als een puzzel goed ineen. Het album dient in mijn ogen dan ook als geheel beluisterd te worden. Nergens zakt het niveau drastisch, sommige nummers zijn uiteraard wel beter dan anderen. Vier sterren.