Richmond Fontaine - Thirteen Cities (2007)

Roots / Rock
Label: Decor

1. Intro (0:49)
  2. Moving Back Home # 2 (2:34)
  3. $87 and a Guilty Conscience That Gets Worse (3:34)
  4. I Fell into Painting Houses in Phoenix, Arizona (3:27)
  5. El Tiradito (3:49)
  6. Ghost I Became (4:38)
  7. Westward Ho (2:33)
  8. St. Ides, Parked Cars, and Other People's Homes (1:38)
  9. Kid from Belmont Street (3:44)
  10. Capsized (3:17)
  11. Ballad of Dan Fanta (2:19)
  12. Disappearance of Ray Norton (3:11)
  13. 4 Walls (4:28)
  14. Lost in This World (3:33)
Ben zeer benieuwd naar dit album! Ik hoop dat het weer een echt 'groepsalbum' is geworden, meer dan hun laatste, het wat rustigere 'The Fitzgerald' (wat overigens een fantastische plaat is). Ik ga 'm zeker weten kopen!

avatar van dudehere
Ja een groepsalbum zoals 'Post to wire' dat ook was, zou geweldig zijn. In ieder geval weer wat moois om naar uit te kijken. 8 feb staat genoteerd.

Op hanx.net alvast een veelbelovende recensie! Ga naar deze link om een nummer te beluisteren/bekijken van de nieuwe plaat: http://www.youtube.com/watch?v=iNE32ZsP488

Klinkt erg 'Post To Wire'-achtig! Niet verkeerd, dacht ik zo...

Eindelijk! Een nieuwe Richmond Fontaine, daar was ik nou echt aan toe. Groot liefhebber van hun vorige albums.

Ben erg benieuwd naar dit album, dat het meer up-tempo is zoals op hun Post To Wire plaat is in ieder geval al duidelijk. Mooi dat ze het een beetje afwisselen, zelf heb ik geen echte voorkeur, voor mij zijn het vooral de teksten van Willy Vlautin die centraal staan.

Binnenkort ook in NL:

Hier twee akoestische nummers van het nieuwe album te bekijken:

avatar van dudehere
Die video's zijn inderdaad veel belovend.

En aan de titels te zien komen de literaire aspiraties van Willy Vlautin weer volop terug in de teksten. Verplichte kost.

Ik vind dit na 1 luisterbeurt al indrukwekkend. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen...

avatar van brt
brt
een van de beste platen van vorig jaar. wat mij betreft een gedeelde 1e plek met Loney, Dear (ook al is dat een heel ander genre)