DJ Format - Fabriclive. 27 (2006)

Hip-Hop / Soul
Label: Fabric

1. DJ Format - 33% B-Boy (3:23)
  2. Ugly Duckling - U.D. in Brasil (1:32)
  3. Lyrics Born - Do That There (2:24)
  4. DJ Format, Abdonimal en D-Sisive - 3ft Deep (3:09)
  5. Cut Chemist en This Kid Named Miles - SNT [Live at the Peace Pipe '93] (2:22)
  6. Coldcut - Beats & Pieces (1:13)
  7. Aspects - Bristol Fingers (2:55)
  8. Jimmy Smith - Root Down and Get It (1:59)
  9. Mr. Lif - Get Wise '91 (3:08)

met Edan

10. Nostalgia 77 - Changes (3:58)
  11. Ella Fitzgerald - Sunshine of Your Love (3:08)
  12. Marsha Hunt - Hot Rod Poppa (2:42)
  13. Reverend Cleatus en The Soul Saviours - The Slip (3:17)
  14. Nina Simone - Save Me (3:22)
  15. Brian Auger, Julie Driscoll en The Trinity - Indian Rope Man (2:51)
  16. Julien Covey en The Machine - Sweet Bacon (2:56)
  17. We the People - Breakdown (3:19)
  18. Ellen McIlwaine - Toe Hold [Live at the Bitter End, New York] (2:37)
  19. Karachi Prison Band - Put Some Grit in It (2:36)
  20. Ruff Francis en The Illusions - Give Me Mercy (2:23)
  21. Linda Perry en Soul Express/Eddie Billups - I Need Someone (3:04)
  22. John Murtaugh - Slinky (2:58)
  23. Ananda Shankar - Dancing Drums (2:38)
  24. Cleo Laine - Night Owl (2:47)
  25. Edan - Rock N Roll (3:24)

met Dagha

avatar van Jacktherapper
yo wat een toffe mix !

tuktak
een van de fijnste fabrics in mijn collectie. tevens een verademing als je kijkt naar al het electronicageweld van de laatste jaren aan fabricreleases. eigenlijk is het doodzonde dat dit mixgenre van hiphop/funk zo in de vergetelheid aan het raken is. met name omdat bijna iedereen zulke mixjes kan waarderen, waarbij electronica toch meer persoonsgebonden is. dj format heeft met deze mix een warme collage gemaakt van oude hiphop, triphop, oude soul en funky ritmes. veelal inelkaar gescratched en volgestopt met mixgrapjes.

avatar van Kos
Kos
Lijkt me wel wat! Maar vooralsnog onvindbaar.

avatar van pureshores
als je deze zo fijn vindt kan ik je de Fabric mixes van DJ Yoda en die van Aim ook zeer aanbevelen

avatar van Kos
Kos
Ja, die van Yoda heb ik al.

tuktak
die van yoda is ook wel leuk, maar dan vooral de eerste helft, daarna slaat het over op salt n pepa en een paar uitgemolken drum n bass plaatjes.

avatar van -SprayIt-
Zeer fijn funky plaatje, sfeervol en met gevoel gemixt. Voorkeur in deze stijl gaat toch uit naar DJ Yoda bijv., het mag iets meer pit hebben, nu irriteer ik mij soms aan de ietwat chaotische scratches en overgangen. Tof om Edan en Mr. Lif hier terug te zien.