Team Ghost - Team Ghost (2016)

4,00
1 stem

Frankrijk
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Riser (3:56)
  2. Sparkles (4:12)
  3. Tales of Tomorrow (5:58)
  4. This Elegy (4:29)
  9. The Sleeper (4:06)
  10. Revelations (7:59)
2 BERICHTEN 1 MENING
avatar van E-Clect-Eddy
Aanbevolen door Deezer omdat ik naar Poni Hoax, Sleigh Bells, Villeneuve luister. De aanbevelingen daar zijn nog altijd beter en overzichtelijker dan die bij Spotify. Krijgt van mij een kans, ter afwisseling van alle Kerstmuziek van vandaag,

Zo op het eerste gehoor, prima Franse Indie Rock met Synthpop en Psychedelische invloeden. Hier en daar uitstapjes naar Franse Electro/Synthpop/Ambient a la M83 en Jean Michel Jarre. Zeer goed te pruimen de bombastische combinatie van Synths en gitaren in nummers zoals: This Elegy.

Ook de bombast in We Are War die zowel rock als 70s/80s Synthpop combineert is prima. De stem van de Franse zanger klinkt ook als iets van een 70s prog-rock act a la Pink Floyd in Birds, zodoende is het ook moeilijk een (Frans) accent te herkennen, wat soms storend werkt.

Album van de dag.

avatar van E-Clect-Eddy
Wellicht de laatste ontdekking van dit jaar? Pas de derde keer dat ik hem hoor maar wat is deze geweldig. Doet soms denken aan Dark Side of the Moon.

Zie net dat Nicolas Fromageau een voormalig lid is van M83 dat verklaard een hoop.