Schiller - Weltreise (2001)

Duitsland

met Kim Sanders

3. Dream of You (4:00)

met Heppner

4. Schiller (7:07)
  5. Ein Schöner Tag (3:51)

met Isgaard

6. Träume (5:29)
  7. Aufbruch (2:02)
  8. Fernweh (4:55)
  9. Der Prophet (1:14)

met Otto Sander

10. Dancing with Loneliness (4:47)

met Kim Sanders

16. Expedition (3:54)
  17. Weltreise (2:42)
  18. Das Ende (1:19)
Fleetwood fan
Geweldige muziek! In hele bijzondere sferen en dan Frenweh door de speakers..........wouw!
Top muziek!

avatar van sierrra
Moet dit album eens gaan ontdekken. Heb Dream of You altijd een heel goed nummer gevonden. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van RogerV
De naam van Schiller kende ik wel. Maar ik heb deze artiest eigen;ijk altijd links laten liggen. Wat erg dom bleek te zijn aangezien de man wel erg goede en eigenzinnige muziek maakt.

Schiller onderscheidt zich als hoeder van het erfgoed van de vroege Duitse trancemuziek. Dit is een duidelijke erfenis van het oude werk van Jam & Spoon en Csmic baby. En soms ook heerlijke vocal trance die weg blijft van alle clicheplaten die er op dit vlak bestaan.

Hier is Schiller al heel erg sterk. Maar het mist hier en daar nog net de sherpte die de opvolger helemaal heeft.