ABC - Christmas… with Love (2016)

Label: Universal

1. A Christmas We Deserve (4:46)
  2. The Love Inside the Love [Acoustic] (4:00)
  3. Viva Love [Acoustic] (3:53)
  4. The Look of Love [Acoustic] (3:29)
avatar van E-Clect-Eddy
Na het geweldige album Lexicon of Love II zou dit een mooie afsluiting moeten zijn van een succesvol jaar voor zanger Martin Fry maar dat is het niet. De kerstsingle / EP stelt behoorlijk teleur. A Christmas We Deserve is aardig maar meer ook niet, daarvoor is het te voorspelbaar / weinig onderscheidend.

Dat moeten ze aangevoeld hebben want de single is uitgebreid tot een EP met 3 akoestische versies van ABC nummers allen met LOVE in de titel. Helaas zijn deze uitgeklede versie's ook nog eens niet enorm imposant. Ook hier lijkt het erop dat men het niet aandurfde om nummers in versies toe te voegen die de glans van de kerstsingle in de weg kunnen zitten. Maar het werkt in mijn geval averechts. Een EP met matige versie's van nummers die alleen leuk zijn voor de die-hard fans.

Wellicht dat als het werkelijk kerst is dat ik meer in de goede stemming geraak voor deze EP en als een welkom alternatief voor alle overbekende kerstnummers zal beschouwen.