Marillion - Marbles in the Park (2017)

Label: Racket

1. The Invisible Man (15:44)
  2. Marbles I (1:47)
  3. Genie (4:50)
  4. Fantastic Place (6:31)
  5. The Only Unforgivable Thing (6:51)
  6. Marbles II (3:05)
  7. Ocean Cloud (17:21)
  8. Marbles III (1:48)
  9. The Damage (4:43)
  10. Don't Hurt Yourself (5:40)
  11. You're Gone (6:59)
  12. Angelina (10:42)
  13. Drilling Holes (5:06)
  14. Marbles IV (1:25)
  15. Neverland (11:03)
  16. Out of This World (7:26)
  17. King (7:54)
  18. Sounds That Can't Be Made (11:28)
avatar van chevy93
Lijkt me een erg fijne release. Helemaal als er ook nog beeldmateriaal van deze setlist uit zal komen!

edit: en dat komt er dus!

avatar van meneer
Ik ga eerst nog as vrijdag naar Lille. Lijkt mij dat ze daar F.E.A.R volledig spelen. Of zit deze setlist er ook nog, gedeeltelijk, bij ?

avatar van Manfield
Inclusief beeldmateriaal, kijk eens aan.. Erg tof!

avatar van Outlaw104
meneer schreef:

Ze spelen F.E.A.R. niet volledig, dwz White Paper en The Leavers niet, de rest wel.
Van deze setlist gaan ze hoogstwaarschijnlijk The Invisible Man, Neverland, King en Sounds That... spelen en misschien ook nog Fantastic Place.

avatar van meneer
Dank je Outlaw en oei.. ik mag White Paper en The Leavers graag horen, dat zou jammer zijn !

Ik heb net even wat gegoogled en kwam het volgende tegen: Marillion Concert Setlists | setlist.fm

avatar van vigil
Laat je gewoon verrassen meneer

Deze staat inmiddels in bestelling, naast de dubbel cd komt er ook een dvd en brd van. Ook de andere 2 avonden zijn uitgekomen enkel deze avond komt ook in de gewone winkels te liggen. De 2 andere gaan enkel via racket/webshop Marillion.

avatar van daniel1974nl
meneer schreef:

Het reeds al aangekondigd door het Management van Marillion dat deze twee nummers worden bewaard tot het Marillion Weekend in Maart 17, waar FEAR voor de eerste keer verspreid over 3 avonden volledig gespeeld zal worden. Naast ander werk uiteraard, zoals een complete uitvoering van .com. Het is maar waar je voor gaat, maar ik vermoed dat nw nummers interessanter zullen zijn. Maar dan vond ik .com dan ook het zwakste album. Het is inderdaad jammer want The Leavers is net als The New Kings en El Dorado een van de hoogtepunten van de cd. Maar ja, 3 nummers van over de 15 min. en dan ook nog andere nummers spelen, waar dan ook wel ruimte voor moet zijn. Afgelopen zondag deed H. een uitvoering van Living in Fear. Dat was ook niet misselijk, moet ik zeggen.

avatar van vigil
kolere zit ons aller vrind Stuart Bell nu nog steeds op MuMe? Gelukkig komt er om de zoveel maanden weer iets van Marillion uit zodat hij (het?) weer een een diepe onvoldoende kan geven.

zoals altijd zal dit bericht wel weer een reden zijn om hem te verlagen naar een 0,5

Kolere het zullen je hoogtepunten uit het leven maar zijn

avatar van Alicia

Het lijkt mij wel een mooi concert om te hebben. Op blu-ray dan!

avatar van Aladdin
Nou, ik vind dat Stuart wat deze plaat niet helemaal ongelijk heeft. Ik hoor hier geen heilig vuur, maar een downgrade van de plaatversies.
Wat jammer is dat de mening met een 0,5 wat al te potsierlijk ondersteund wordt. Daar kun je dan weer tegen inbrengen dat veel prog platen voorzien zijn van wat al te eufemistische scores.
Hoe het ook zij; deze plaat is wat mij betreft 'ok', maar voegt niet veel toe.

avatar van trebremmit
Trolbericht plus reacties daarop verwijderd, en wat aangepast in het bericht van Aladdin.

avatar van Gert P
vandaag de Blu ray aangeschaft en wat een gaaf geluid.

avatar van Leptop
Zeker. Hogarth's geluid is prominent in de mix gezet. Hij is zeer goed bij stem, dat klinkt erg mooi. Kelly daarentegen is behoorlijk op de achtergrond gezet. Mosley ook. Goede liveproductie. Beeld bij de blueray is ook erg goed.

avatar van IntoMusic
Deze net binnen en ga dit weekend er weer eens lekker voor zitten. Kan geen genoeg krijgen van het album Marbles en al helemaal niet van de live-versies...

avatar van Ayreonfreak
Voor een koopje gekocht in een 2e hands winkel. Eindelijk eens geluk Klinkt idd goed. Verbaas me over de hoge score die dit krijgt overigens.

avatar van musicborst
Vanavond de DVD versie van dit album live en voor niets te zien op Marillion's Youtube kanaal tijdens hun eerste en hopelijk laatste "Couch Convention". Hier meer info voor het volledige programma dit weekend:

Marillion Couch Convention 2020 - marillionweekend.com

Was goeoeoed, helaas ontbraken de toegiften.

avatar van daniel1974nl
Kijken op BR met surround geluid. Net als de voorgaande avond. Waves And Numbers.
The Singles night trok me dan weer minder (en was ook incompleet).

avatar van Aproxis
meneer schreef:

Hoe lang ben jij onderweg naar Lille vanuit Zeeland? Ik ben er een keer heengegaan met de Thalys om een concert van Steven Wilson bij te wonen. Mooie stad, mooi theater en een goed herinnering samen met mijn vriendin en schoonmoeder.

Aproxis schreef:

Oei.. Dat is alweer een tijdje geleden.. . De heenweg weet ik niet meer (ergens gegeten onderweg enzo, geloof ik, mijn vrouw kennende). De terugweg nog zeker wel ! Een dik uur. Ik reed dan wel (te) hard maar het ging vrij snel. En Zeeland is bij mij dan Vlissingen. Mooi als je schoonmoeder meegaat naar Steven Wilson (toch ?) ! Die van mij is meer van die Waltz Man uit Maastricht...

Slowerdechatchat . Sorry Mods ! Maar soms wel zo lekker. Misschien binnenkort weer eens een potje knikkeren..

avatar van Aproxis
meneer schreef:

Och zo wordt er gelukkig nog eens gereageerd bij dit album xD.

Mijn ouders en mn schoonmoeder houden allemaal van prog, dus dat gaat wel goed over het algemeen. De heenweg naar Lille was met de trein vanaf Rotterdam en dat duurde best lang nog. Pas als je België doorbent, komt dat ding eindelijk op snelheid en dan ben je er eigenlijk al. Als we na een overnachting niet naar Straatsburg zouden zijn gegaan, zou ik waarschijnlijk de auto hebben gepakt. Die treinreis naar Straatsburg, wat toch de andere kant van Frankrijk is, zat er binnen 2 uur op. Dat is pas een echte hoge snelheidstrein.

Iets meer dan een uur op de terugweg, dan had je inderdaad je voet goed op de juiste pedaal. Zou je nog een brug hebben gehad tussen Vlissingen en Breskens, had je het vast binnen het uur gered. Ik zie nu ook pas hoe dicht een mooie stad als Gent bij jullie vandaan ligt, maar Vlissingen mag er zelf ook wezen, geloof ik.