Jesu - Conqueror (2007)

Label: Hydra Head

1. Conqueror (8:10)
  2. Old Year (5:46)
  3. Transfigure (5:59)
  4. Weightless & Horizontal (10:07)
  5. Medicine (7:22)
  6. Brighteyes (7:20)
  7. Mother Earth (7:16)
  8. Stanlow (5:58)
avatar van Jochempie
De muziek kan wel erg langzaam worden wat me op een gegeven moment errug moe maakt. Toch wel een mooi album van Justin.

avatar van Dr-Gonzo
Ik vind deze over het geheel genomen net wat aangenamer dan het debuutalbum, hoewel een topper a la Friends Are Evil op dit album ontbreekt. Toch zal ik dit album eerder nog eens opzetten dan de vorige. Prettig op de achtergrond, onder meer dankzij de droevige vocalen. 3,5*

avatar van Nakur
Mijn eerste kennismaking met jesu is een aangename

ooh wat is Weightless & Horizontal mooi.... ademloos luisteren

Jaaaa dit is heel mooi. 4*

avatar van Nakur
Ondanks de harde drums en feedback straalt Conqueror pure berusting uit. De constante herhaling van muziek en tekst is even wennen maar het resultaat is meer dan de som der delen. Ik vind het dan ook heel knap dat deze cd een sprankelende, alles vergetende trance opwekt door de kracht van de herhaling. 4*

avatar van Confessor
Vandaag pas ontdekt...

Wat een verschrikkelijk gave muziek!
Hierbij valt Boards of Canada -wat mij betreft- in het niet.

fastpulseboy
idd vreselijk mooie band.....
maar vergelijken met boards of canada??? daar snap ik geen flikker van.

avatar van Confessor
Nakur schreef:
...alles vergetende trance opwekt door de kracht van de herhaling...

Confessor schreef:
Hierbij valt Boards of Canada -wat mij betreft- in het niet.

Ik ben al jaren liefhebber van BOC, ik denk dat de muziek van beide acts raakvlakken heeft. (trance, herhaling)
Verder ben ik een "metalhead", nu ik Jesu ken is de link tussen de zo door mij geliefde metalriffs met trance gemaakt.

Het euvel (als je het een euvel kan noemen) met BOC is dat ik soms iets mis... Een allesvernietigende muur van geluid.
Jesu voegt deze muur wel degelijk toe.

Ongeloofelijk hoe een stevige plaat mij zo kan ontroeren...

avatar van korenbloem
aangename plaat. prima te doen op deze donkere dinsdag avond.

3, 5 sterren ja wel.

paranoidandroid
Op het eerste gehoor een beetje saai. En ik stoor me aan de vocalen.

fastpulseboy
blijft toch een mooie plaat... fijne desolate vocalen juist.
Ik heb overigens een andere hoes...Maar misschien zit er verschil tussen de cd en de lp.

avatar van Metalhead99
Een erg aangenaam, slepend en lekker sfeervol plaatje. Hier wil ik zeker meer van gaan luisteren.