Mic Geronimo - The Natural (1995)

Label: Blunt

1. The Natural (4:13)

2. Lifecheck (4:04)
  3. Wherever You Are (4:46)
  4. Masta I.C. (5:50)

5. Man of My Own (4:58)

6. Time to Build (5:10)

met DMX, Ja Rule en Jay-Z

7. Shit's Real (4:25)
  8. Three Stories High (3:22)

9. Sharane (3:14)
  10. Men vs. Many (4:48)

met O.C. en Royal Flush

11. Train of Thought (4:33)
  12. Things Change (3:48)

met Royal Flush

13. Masta I.C. [Remix] (5:58)

met Lost Boyz en Royal Flush

avatar van P Jay
Als je een mid-nineties-boom bap-hiphop-purist en streethop-fanaat bent (herbertwest, funkymonk,.... ?) dan is dit zeker de moeite waard. Een MC die het vooral van zijn flow moet hebben, want zijn stem doet soms wat saai aan en de inhoud is meestal standaard en gaat over het MC'en en rauwe straatleven van Queens, maar hij flowt erg lekker over de basrijke, duistere beats.

Dope posse-cut uit '94 (want in tegenstelling tot de rest staat "Time to Build" gecredit als van '94) met piepjonge Ja Rule, DMX en Jay-Z, wat uiteindelijk een erg leuk nummer blijkt te zijn. Ook Men vs. Many featuret een goede O.C.

Producties van Buckwild, Chyskills, DJ Irv,...

Als je houdt van Onyx, Artifacts, Boot Camp, Big L, Fat Joe, Das EFX, Masta Ace, ... dan is dit wel iets voor jou, maar relatief gezien is het eigenlijk geen in het oog springende plaat, doch erg vermakelijk.

3,5* voorlopig

avatar van JLjuju
Oke dan is dit dus iets voor mij, thanx voor de aanrader, ik ga m meteen checken

avatar van Rhythm & Poetry
Valt me 100% mee. DMX komt ook erg dope op Time To Build. Goede mc die op heerlijke beats mag rappen. Hoogtepunt vind ik de remix van Masta I.C.

Krijg deze CD nergens gedownload

avatar van JLjuju
Ik ga ze eens per track raten:

1. The Natural
Vette beat vooral 4*
5. Man of My Own
Goed inhoudelijke tekst en een goeie beat 4.5*
6. Time to Build
Rauwe beat en tekst, vette shit 5* Een rare hoge stem (maar zoals gewoonlijk rauw) van DMX, maar de verse is echt dope.
7. Shit's Real
Goed inhoudelijke tekst en een goeie beat 4.5*
8. Three Stories High
Jammer van de vrij softe drums op zo'n soort achtergrond, al met al wel vet nummer 4*
9. Sharane
Dikke beat en inhoudelijke tekst 5*
13. Masta I.C. [Remix]
Wel vet nummer 4*

Algemeen:
Een goed album. Dikke beats en grauwe stijl. Vaak vette inhoudelijke teksten en de features zijn ook goed. 4,5*

avatar van XtReM3 SkILLz
Oh shits real (8)

avatar van Sjaakspeare
Zijn alle beats in de stijl van die van Masta I.C.? Als dat zo is, ga ik dit album zeker verder beluisteren...

Sjaakspeare schreef:

Eigenlijk wel. Maar dat is ook een beetje het "probleem"... Het blijkt al snel naar eenheidsworst te ruiken...

avatar van FunkyMonk
Eenheidsworst..goeie omschrijving idd.
Mic Geronimo rapt zeker wél goed, maar ik vindhet allemaal tevaak te street en te grauw klinken.

Goeie nummers heeft het album zeker en vast ( Wherever you are, Royal flush, Sharane, Things Change en die remix van masta I.C.), en is zeker aan te raden voor mensen die van raw-ass hip-hop houden (die fase ben ik alwat voorbijgestreefd; vroeger zou ik dit album dan ook zeker veel hoger gewaardeerd hebben)

grimy_jason
Ik snap helemaal niet waarom mensen dit rauw noemen, ik vind dit allesbehalve rauw en hardcore....
Geen slechte cd maar verder ook niets speciaals (buiten DMX z'n verse op Time To Build dan )....

avatar van Lucanova
Dit is wel rauw..rauwe beats, het jaartal zegt 't al. Lekkere plaat, had 'm minder verwacht..dope dope

avatar van Kill_illuminati
Blaft DMX er hier ook oplos?

avatar van P Jay
Neen, het vers van DMX hier is wel dope - terwijl ik helemaal geen fan ben van zijn later werk.

Maxmus
Masta IC is tog wel een zeer relaxed nummer en zeker het beste op het album

FightForMore
Ik vind alles wat rauw is in hip-hop dope, dus dit album hoort er ook bij.

FightForMore
FightForMore schreef:
Ik vind alles wat rauw is in hip-hop dope, dus dit album hoort er ook bij.

Maar nu ik al alles heb gezien qua rauwheid, zijn m'n eisen ook veranderd. Cijfer gaat van ipv een 4 naar een 3;5.