The Aurora Project - World of Grey (2016)

3,85

Rock / Metal
Label: Freia

1. Expect Us (5:37)
  2. Warmongers (8:18)
  3. Stone Eagle (7:02)
  4. A Deadly Embrace (6:26)
  5. Media Puppets (4:47)
  6. World of Grey (6:33)
  7. Circles in the Water (9:03)
  8. Dronewars (7:51)
10 BERICHTEN
avatar van The_CrY
geplaatst: 11 december 2016, 11:39 uur [permalink]
Gisteravond op de releaseparty voor het eerst songs van dit nieuwe album gehoord. Wat minder metal, maar nog steeds herkenbaar TAP.

avatar van Ayreonfreak
geplaatst: 16 december 2016, 00:35 uur [permalink]
Eerste indruk is erg goed. Idd minder metal dan voorheen, herkenbare TAP elementen, mooie productie. Zou zo maar materiaal voor de eindlijst van 2015 kunnen zijn.

avatar van Hoedijk
geplaatst: 16 december 2016, 06:19 uur [permalink]
De productie vind ik goed (een stevige, volle sound). Inderdaad wat minder metal dan StA. De nummers weten me tot nu toe echter iets minder te raken. Vooruit, 4*.

avatar van vigil

geplaatst: 16 december 2016, 11:11 uur [permalink]
Ayreonfreak schreef:
Zou zo maar materiaal voor de eindlijst van 2015 kunnen zijn.

Verrassende keuze al zeg ik het zelf. 2016 had ik dan weer logischer gevonden 😉

avatar van Ayreonfreak
geplaatst: 18 december 2016, 12:46 uur [permalink]
Oh ja. Ach, het was laat hé? 😉

avatar van Soul Dreamer
geplaatst: 23 december 2016, 01:34 uur [permalink]
Ik heb dit album net, maar m'n eerste indruk is erg goed! Dit is inderdaad einde-jaars materiaal! Na 2 maal luisteren is dit een 4,5 maar ik geef toch 5 want ik houd van The Aurora Project! Xentags go! Beste album tot nu toe!

avatar van The_CrY
geplaatst: 23 december 2016, 13:26 uur [permalink]
Na een aantal luisterbeurten vind ik dit welzeker een sterk album, maar net een tandje minder dan Selling the Aggression. Toch is de wat rustigere, her en der Floydiaanse aanpak helemaal niet verkeerd en vrij verfrissend te noemen. Wel heeft zanger Dennis Binnekade zo nu en dan een melodie of ritme te pakken die ik toch echt op een voorgaand album al eens gehoord heb. Neemt niet weg dat het gewoon weer een klasse album is van de heren met een actueel thema en een verzameling hele sterke songs. De ster voor mij is gitarist Remco van den Berg, die ons in de eerste maten van 'Expect Us' zijn beste Andy Latimer-imitatie voorschotelt; voor mij als liefhebber van de vroege Camel absoluut een treat.

avatar van buso
geplaatst: 24 december 2016, 09:21 uur [permalink]
The_CrY schreef:

Kan ik alleen maar volledig mee akkoord gaan (alleen bij mij na één luisterbeurt ...)

avatar van namsaap
geplaatst: 27 december 2016, 18:56 uur [permalink]
Mmmmm, als gevolg van de hoge waardering hier het album vandaag geluisterd. Helaas deel ik het enthousiasme niet. Langdradig en saai zou ik dit typeren.

avatar van buso
geplaatst: afgelopen maandag om 14:22 uur [permalink]
muzikaal is het best te pruimen (had van mij iets meer richting metal mogen gaan, maar soit), alleen is de zang mij af en toe te iel, te fragiel. Een iets zwaardere stem had hier niet misstaan, denk ik.