Meindert Talma & The Negroes - Nu Geloof Ik Wat Er in de Bijbel Staat (2006)

Label: Excelsior

1. Psalm 102: Introductie (1:18)
  2. Charles Guiteau (4:16)
  3. Gezang 477: Introductie (0:44)
  4. Apostel Johannes (2:25)
  5. Gezang 188: Introductie (0:21)
  6. Oh Was Ik Maar een Mol Onder de Grond (2:26)
  7. Psalm 6: Introductie (0:37)
  8. Gevangeniscel Blues (3:12)
  9. Psalm 6: Introductie (0:39)
  10. Dorre Beenderen (4:13)
  11. Psalm 3: Introductie (0:26)
  12. Vrijgezel Meisje (1:43)
  13. Psalm 92: Introductie (1:17)
  14. John Henry (3:46)
  15. Psalm 3: Introductie (0:50)
  16. Stackalee (3:23)
  17. Psalm 144: Introductie (1:13)
  18. Hou Alsjeblieft Mijn Graf Schoon (3:26)
avatar van bonothecat
Ik was erg benieuwd naar de nieuwe cd van Meindert. De cd stelt na 1 draaibeurt erg tegen. Het idee van het introduceren van een nummer is misschien wel aardig, maar na 3 keer geloof je het wel. Het zorgt er ook voor dat de cd nooit echt op gang komt. Voorlopig 2,5*....misschien dat het kwartje nog gaat vallen.

avatar van Bert Wasbeer
Meindert Horsepower en The Bad Seeds

avatar van ariedirk
vanmiddag gekocht
ik vind het al helemaal geweldig, je koopt een plaat maakt hem open en er zit een envelop op de binnenhoes geplakt in de envelop zit de cd met een badge en een foldertje van hoe het allemaal ontstaan is.
ben er mee eens dat de introductie niet nodig is, maar daar hebben we de platenspeler voor
na één luisterbeurt kan ik nog niet goed zeggen wat ik er van vind, maar wordt vervolgd

avatar van ariedirk
ik vind het een goeie plaat
zoals voorspelt is het beter om het vinyl te luisteren.
de muziek is duister en kaal met teksten over geloof, dood/moord en gevangenissen.
Het jammerre vind ik dat bij deze muziek een doorleefde stem past zoals tom waits dat bijvoorbeeld zo goed kan, het dialect van talma heeft aan de ene kant wel wat, maar aan de andere kant ook weer niet.
beste nummers: Charles Guiteau, appostel Johannes, John Henry en Hou alsjeblieft mijn graf schoon.

een 4

avatar van oruiz
heerlijk album!! Ik hoorde veel negatieve geluiden omtrent dit nieuwe album van Talma en consorten, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit een van de beter albums samen met zijn Negroes

avatar van oruiz
toevalligerwijs ongeveer een jaar na mijn eerste luisterbeurt weer eens beluistert, en ik moet zeggen: dit klinkt nu NOG beter en lekkerder! Eeen dikke 4,5 voor mijn meest favoriete Fries

ja dit is echt wel heel gaaf

avatar van EttaJamesBrown
Bert Wasbeer schreef:
Meindert Horsepower en The Bad Seeds

Nu geloof ik wat Bert Wasbeer verstaat.

avatar van EttaJamesBrown
Nu geloof ik dat Meindert met modder opgegroeid is. Zompig vecht hij zich door God's toorn. Nederig geniet ik met gepaste mate. Is daar licht, in de verte?