Magnum - Live from London (2016)

Alternatieve titel: Live from the Camden Palace

geen stemmen

Label: SFM

1. How Far Jerusalem (5:45)
  2. Before First Light (3:44)
  3. On a Storyteller's Night (4:30)
  4. All England's Eyes (4:23)
  5. Les Morts Dansant (5:37)
  6. Just Like an Arrow (3:23)
  7. The Lights Burned Out (4:44)
  8. Endless Love (5:02)
  9. Two Hearts (6:40)
  10. Soldier of the Line (3:36)
  11. Kingdom of Madness (4:24)
  12. Sacred Hour (5:56)
avatar van Mssr Renard
Redelijke liveplaat die eigenlijk al (via VHS en DVD) sinds 1985 in omloop is. Dit is dus Magnum met nieuwe drummer Mickey Barker die door de nieuwe plaat On a Storyteller's Night heen raast, met wat oudere songs erbij. Ik kan mij herinneren van de VHS dat de band best energiek te werk gaat, maar nog niet echt overtuigend als arena-rock band overkomt, wat tijdens de live-optredens rond Wings of Heaven veel beter is.

De band is inmiddels al 10 jaar aan het optreden, maar is hier nog echt een club-bandje, die ouderwetse progrock speelt. Het grote succes moet nog volgen. Dat deze in 2016 uiteindelijk een release krijgt (waarschijnlijk een stream, want op lp of cd niet te krijgen), is bijzonder en historisch is dit een leuke plaat.