Love Battery - Dayglo (1992)

Label: Sub Pop

1. Out of Focus (5:23)
  2. Foot (3:48)
  3. Damaged (3:58)
  4. See Your Mind (3:21)
  5. Side (With You) (5:00)
  6. Cool School (Trane of Thought) (4:27)
  7. Sometimes (3:23)
  8. Blonde (4:19)
  9. Dayglo (3:42)
  10. 23 Modern Stories (3:28)
Foot klinkt bijna nog meer als Foo Fighters dan de Foo Fighters zelf. Lekker nummer.

avatar van luigifort
Leuk nummer inderdaad, stond bij mij ook eventjes in de lijst. Oneindig beter dan Foo Fighters, daar heb ik erg weinig mee, maar dat ben ik

avatar van vinejo
Heb dit altijd één van de betere en originelere platen gevonden tijdens de grunge periode.
Vooral de eerste twee nummers zijn meeslepend.
Moet eigenlijk wel lekker luid worden afgespeeld, en dat is een probleem vandaag met mijn reeds behoorlijk versleten trommelvliezen….

Sparky
Dit album en Congregation van The Afghan werden destijds door Sub Pop geïntroduceerd als de nieuwe lichting Sub Pop bands (na bands als Mudhoney, Green River, Monster Magnet, Soundgarden en Nirvana). Afghan Whigs vond ik persoonlijk meer de moeite waard en is ook een blijvertje gebleven. Dit album heeft 30 jaar liggen verstoffen in m'n platenkast. Onlangs weer gedraaid. Hoewel de echte "Sub Pop" sound (zoals wah wah pedal) hoorbaar is, moet ik zeggen dat de band daarnaast wel een eigen sound heeft.