Scott H. Biram - The Bad Testament (2017)

Country / Blues

4. TrainWrecker (2:36)
  5. Long Old Time (3:48)
  6. Swift Driftin' (2:43)
  7. Righteous Ways (2:51)
  8. Crippled & Crazy (3:24)
  9. Feel So Wrong (1:34)
  10. True Religion (4:02)
  11. Hit the River (1:27)
  12. Pressin' On (2:49)
  13. What Doesn't Kill You (3:14)
Hendrik68
Springt weer heerlijk van de hak op de tak, deze Scott H. Biram. Blues, rock en country komen weer in alle rauwe varianten langs. De langzame nummers zijn bij vlagen geweldig, vooral Red Wine, maar ook het keiharde Trainwrecker is fantastisch. Topper voor mij is wel het a capella True Religion. Ook leuk dat de 3 nummers daarna allemaal instrumentaal zijn, maar bepaald geen zinloze instrumentaaltjes. Voor mij is dit roots op zijn puurst.

Moet dit nog wat vaker horen en dat gaat wel goed komen, denk ik. Voor hen die de voorganger te lomp vonden (wat? kan dat?), deze is gevarieerder, maar klinkt wel rauwer. Ook al is het AM-radio trucje soms een beetje flauw. Toch, niets op aan te merken verder. Ik zal altijd meer fan zijn van zijn punk-uitspattingen, zoals Trainwrecker, maar toch is zijn country ook erg goed. Verder veel blues, natuurlijk.

Hendrik68
Deze rauwer? Ik dacht juist dat de vorige wat rauwer was. Maakt ook niet uit. Onderaan de streep vind ik ze beide van hetzelfde hoge niveau.

hmm niet qua energie, qua geluid. Beetje lastig uit te leggen, misschien. Ik prefereer de vorige lichtjes, maar geen idee hoeveel dat qua cijfer gaat uit maken. Waarschijnlijk niet veel. Die instrumentaaltjes zijn wel tof hè?

avatar van wexxel99
Sowieso is dit een toffe gast. Live al helemaal niet te versmaden.

avatar van frolunda
Opnieuw een sterke plaat van Scott H. Biram in het Country/Blues landschap.The Bad Testament bied meer dan genoeg afwisseling,heeft goede composities en mooie teksten.Daarnaast vind ik hem ook een erg fijne stem hebben.Wat wil je nog meer?
Gewoon weer vier sterren.