Congo Ashanti Roy & Pura Vida - Hard Road (2012)

1 stem

Jamaica / Belgiƫ
Reggae
Label: Lost Ark

1. Only Jah (4:16)
  2. Shadows of the Evening (4:08)
  3. Energy (4:23)
  4. If You Don't Know Jah (4:32)
  5. Home Sweet Home (5:01)
  6. Why? (3:23)
  7. Hard Road (4:26)
  8. Beware (4:06)
  9. Work It Out (4:25)
  10. Positive People (3:56)
  11. Warrior (5:12)
  12. Moranga Dub (4:26)
  13. Shadows of Dub (3:40)
avatar van Ducoz
Mooi roots reggae album door Congo Ashanti Roy en Vlaamse dubproducer Pura Vida.

De combi van Pura Vida en grootheden uit de 70s is een goede combi. Pura Vida heeft goed geluisterd naar Lee Perry en soortgelijken -tot nerdy aan- om een authentiek Roots geluid te creëren wat vrijwel tijdloos is (of gelinkt kan worden aan de 70s). Congo Ashanti Roy heb ik toch een soort van een van de mindere schakels in de Congos gevonden, weinig bijzondere stem en marginale rol in de groep.. maar hier komt hij erg goed en sterk uit de hoek.