La La Land (2016)

Pop / Jazz
Label: Interscope

1. La La Land Cast - Another Day of Sun (3:48)
  2. Emma Stone, Callie Hernandez, Sonoya Mizuno en Jessica Rothe - Someone in the Crowd (4:19)
  3. Justin Hurwitz - Mia & Sebastian's Theme (1:38)
  4. Ryan Gosling en Emma Stone - A Lovely Night (3:56)
  5. Justin Hurwitz - Herman's Habit (1:51)
  6. Ryan Gosling - City of Stars (1:51)
  7. Justin Hurwitz - Planetarium (4:17)
  8. Justin Hurwitz - Summer Montage / Madeline (2:04)
  9. Ryan Gosling en Emma Stone - City of Stars (2:29)
  10. John Legend - Start a Fire (3:12)
  11. Justin Hurwitz - Engagement Party (1:27)
  12. Emma Stone - Audition (The Fools Who Dream) (3:48)
  13. Justin Hurwitz - Epilogue (7:39)
  14. Justin Hurwitz - The End (0:46)
  15. Justin Hurwitz - City of Stars (Humming) (2:42)

met Emma Stone

Gosling en Stone zijn misschien niet de beste zangers, maar ik kan hier toch wel heel vrolijk van worden.

avatar van wibro
Moeilijk om deze soundtrack van de beste film van het afgelopen jaar te beoordelen als je die film niet gezien hebt. Ik heb 'm dus wél gezien en bij het horen van de muziek zag ik de hele film in mijn gedachte weer langs komen. Ik kreeg er in ieder geval weer een zeer goed gevoel van en ik vind dat ik dit mag mee wegen in de beoordeling van deze toch uitstekende soundtrack, ongeacht of Gosling en Stone nu kunnen zingen of niet.

Jazzthieve
Zeer genietbare soundtrack.

avatar van thomzi50
Wat wibro zegt: het luisteren van deze soundtrack is, nog veel meer dan het luisteren van andere soundtracks, verbonden met de beelden van de film zelf (omdat de muziek daarin zo'n centrale rol speelt, omdat de acteurs zelf voortdurend zingen). Had ik de film niet gezien - ik betwijfel overigens of het de beste film van het jaar is, maar dat terzijde - denk ik niet dat deze soundtrack werkelijk bij mij was aangekomen, nu zie ik steeds de (lieflijke/aandoenlijke) flarden van de film voor me, wordt de sfeer van het beeld weer helemaal opgeroepen dor de klanken.

avatar van Fade.
Vandaag binnengekomen op vinyl. Prachtige soundtrack.

Magick1
Ik vind het wel verbazend dat City Of Stars de oscar voor beste song won, Another Day Of Sun lijkt me een veel beter nummer.

avatar van predator
Magick1 schreef:

Maar die heeft de belangrijkste functie in de film. Maar wel eens met je, ADOS is het beste nummer.

avatar van Kimmyboy
Schitterende soundtrack. 's Nachts op de fiets, alleen thuis met wat wijn/bier (eveneens in het donker) of simpelweg in de trein: overal kan ik zielsveel genieten van deze plaat.
Alleen jammer dat Start A Fire even het album uit zijn ritme haalt, maar gelukkig is dat ook de enige skipper voor me.

avatar van Pepino
Unpopular opinion (denk ik?), maar van mij hadden ze "Start A Fire" uit de soundtrack mogen laten, of louter als bonustrack mogen plaatsen. Binnen het verhaal klopt het lied natuurlijk wel, maar hier breekt de track wat met de rest van het album. Een regelrechte "skipper" van deze, voor het overige, prachtige soundtrack.