Falco - L.I.V.E. Donauinsel (2004)

Alternatieve titel: Donauinsel Live

Oostenrijk
Rock / Pop
Label: Point

1. Les Nouveaux Riches (3:40)
  2. Junge Roemer (4:31)
  3. Auf der Flucht (4:13)
  4. Der Kommissar (4:20)
  5. Ganz Wien (5:03)
  6. Jeanny & Coming Home (6:06)
  7. Männer des Westens (3:52)
  8. The Sound of Musik (5:07)
  9. Titanic (4:19)
  10. Vienna Calling (4:28)
  11. Nachtflug (4:28)
  12. It's All Over Now, Baby Blue (5:32)
  13. Helden von Heute (6:32)
avatar van Drs. DAJA
Prachtshow! Falco is in topvorm. Op een verregend festival speelt hij een van zijn beste shows die mijn inziens tot de top van de concertregistraties behoort. Met nummers als Der Kommissar en Helden von Heute pakt hij als charismatische front-man de zaal in. Niet veel later creëert hij midden in de regen met een nummer als Nachtflug weer een prachtige intieme sfeer. Zijn overtuigingskracht in Jeanny is wonderbaarlijk, hij heeft een krachtige stem en is een begenadigd verteller en acteur. Dat laatste komt ook mooi naar voren wanneer hij tegen het einde Bob Dylan's It's All Over Now, Baby Blue covert. Hij gaat in de regen op een kruk zitten, steekt een sigaret op en het nummer begint te spelen. Met enkel de rook van zijn sigaret, zijn vertellende handen en de timing van zijn stem plaatst hij het inmiddels zeiknatte publiek in de sfeer van een oud jazzcafe. Eenieder die Falco na het zien van deze show nog wegzet als het Oostenrijkse one-hit-wonder van Rock me Amadeus en Jeanny heeft stront in zijn oren.

avatar van xylotones
Ik kocht hem begin 2017 pas, mooi concert Falco in topvorm, beelden op YouTube gezien Jammer dat je er in die tijd niet bij geweest was, moet ontzettend gaaf geweest zijn. Hoogtepunten genoeg, maar deze Auf der Flucht dat hij er zelf ook veel plezier aan beleeft zie je meteen en dan het podium opklimt., mooiste nummer van het concert.

avatar van lennon
Wow, ik ben onder de indruk hoor...

Ik kocht het Classic albums pakketje met 5 albums van Falco waaronder deze ook. Live had ik m eigenlijk nooit gehoord of gezien. Maar hij laat wel horen wat ie in zijn mars had zeg. Ik hield al wel van zijn muziek, maar wat Drs. DAJA hierboven ook al zegt. de man is zwaar onderschat geweest buiten Oostenrijk over wat hij op het podium kon.

Zijn stem en zang zijn gewoon erg goed, en zijn charisma bracht natuurlijk dat stukje extra. Ik vind het nu jammer dat ik m nooit heb kunnen zien live. Geen idee of ie uberhaupt ooit in NL heeft opgetreden.

Maar hier spat de energie in ieder geval de boxen uit. Mooi document.