Radian - On Dark Silent Off (2016)

Oostenrijk
Electronic
Label: Thrill Jockey

1. Pickup Pickout (5:45)
  2. On Dark Silent Off (9:22)
  3. Scary Objects (5:30)
  4. Recreate Loved Objects (3:43)
  5. Blue Noise, Black Lake (6:23)
  6. Codes and Sounds (3:14)
  7. Rusty Machines, Dusty Carpets (13:46)
avatar van Ataloona
Erg goed. Dit kan maar zo uitgroeien tot mijn eerste 4,5/5 over 2016. Een pulserende deken van elektronica met verrassende gitaarstrumming en repetitieve 'koele' drums. Elke song transformeert daardoor haast in een hypnotiserende groove. Ideale vrieskou-muziek, zo blijkt, doch kan dit werk met zomerse hitte weer een hele andere sfeer opwekken. Dit album heeft die kracht. Wat staat is dat dit moderne kunst is; het past perfect binnen de huidige zeitgeist van technologische vooruitgang. Zo hoort muziek anno nu te klinken. Uiterst origineel album.

vandaag om 04:34 uur