Peter Sarstedt - Playlist (2016)

Alternatieve titel: The Best Of

1 stem

Folk / Rock
Label: Parlophone

1. Lay Down My Alibi (3:14)
  2. Where Do You Go To (My Lovely) (4:44)
  3. You're a Lady (3:19)
  4. As Though It Were a Movie (4:06)
  5. Frozen Orange Juice (3:10)
  6. Boulevard (2:46)
  7. Many Coloured Semi Precious Plastic Easter Eggs (2:50)
  8. Blagged (3:12)
  9. The Artist (2:54)
  10. Take Off Your Clothes (3:55)
  11. The Friendship Song (Hey Nena) (4:26)
  12. Every Word You Say (Is Written Down) (3:09)
  13. Letter to a Friend and Intermission (3:08)
  14. Stay Within Myself (2:58)
  15. Sons of Cain Are Abel (3:44)
  16. Mary Jane (2:17)
  17. I am a Cathedral (2:49)
  18. No More Lollipops (2:11)
  19. My Daddy Is a Millionaire (2:16)
  20. Time Love Hope Life (3:32)
avatar van E-Clect-Eddy
Een verzamelaar nog recentelijk uitgebracht op Parlophone, het label die ik sterk associeer met de 60s. Van de vandaag overleden Brits-Indische zanger Peter Sarstedt (10 December 1941 – 8 Januari 2017 RIP) een maand na zijn 75ste verjaardag. Voornamelijk bekend van de klassieker uit 1969 Where Do You Go To (My Lovely).

De Folk nummers, met Pop en Rock invloeden, zijn prima, de man kon goede teksten schrijven waarmee vaak een kleine glimlach kan ontloken aan deze luisteraar. Er zit ook vaak een twist in het laatste couplet die je niet altijd ziet aankomen. Wat mij betreft doet Peter Sarstedt op zijn beste nummers niet onder voor Al Stewart, alleen is deze laatste productiever geweest.

Naast de klassieker zijn ook de volgende nummers zeer te pruimen: You're a Lady, As Though It Were a Movie, Frozen Orange Juice, Boulevard en Take Off Your Clothes