Mink DeVille - Return to Magenta (1978)

Label: Capitol

1. Guardian Angel (3:20)
  2. Soul Twist (2:32)
  3. "A" Train Lady (3:29)
  4. Rolene (3:51)
  5. Desperate Days (2:51)
  6. Just Your Friends (4:12)
  7. Steady Drivin' Man (3:40)
  8. Easy Slider (3:53)
  9. I Broke That Promise (3:02)
  10. Confidence to Kill (1:51)
avatar van pintjebier
Mink's tweede elpee op weg naar het uiteindelijke hoogtepunt: Coupe de Grace. Maar wist hij veel toen... Net als op Cabretta en opvolger Le Chat Bleu wordt een rauwe rocker afgewisseld met een rustig nummer-ballad. Soul Twist, Rolene, Steady Drivin' Man en het ontzettend vieze Confidence to Kill zijn stuk voor stuk fantastisch en komt de zang volledig tot zijn recht. Met de rustige nummers heb ik hier de problemen, vooral Just Your Friends is een draak, Desperate Days wat te simpel, Guardian Angel te pompeus.

EVANSHEWSON
Het is voor mij ook die afwisseling tussen lekker rauw en ingetogen en gevoelig waar ik bij Deville voor val, en die stem natuurlijk... inderdaad een eerste echte hoogtepunt zou Coup de Grace worden, maar deze hier mag er zeker wezen!

***1/2

avatar van bertus99
Dit was het vervolg op het succesvolle debuutalbum Cabretta, maar een heel stuk minder. Hierna kwamen pas de beste van Mink: le chat bleu en coup de grace. Toch is het leuk een deels mislukt album te plaatsen in de groei van de jonge Deville
Neem Guardian Angel. Dat lijkt wel een mislukte poging Wiily te laten klinken als The Walker Brothers (van The sun ain't gonna shine anymore). Ook Just your friend klinkt wat pompeus met die strijkers.
Desperate days is een raar uitstapje naar de ska. Ook niet echt gelukt.
Bij Steady driving man en Easy slider wordt het allemaal ineens veel beter. Blues en New Orleans komen hier om de hoek kijken. Dat soort muziek deed ie tien jaar later in de met Dr John in de band heel erg sterk op big easy phantasy.
De rest is niet erg opvallend. Typisch een tweede album na een sterk debuut. Dat gebeurt wel vaker.

Arbeidsdeskundige
Dit is de ultieme vertolking van passie en romantiek. Guardian Angel en I Broke That Promise zijn mijn favoriete nummers.