Prodigy - Hegelian Dialectic (2017)

Alternatieve titel: The Book of Revelation

6. Rocosm - Mic (2:33)
  7. As If (2:45)
  8. New Balance (0:23)
  9. Snakes (2:40)
  10. The Good Fight (3:05)
  11. Mr. President (0:38)
  12. Spiritual War (3:21)
  13. No Religion (3:29)
  14. Hunger Pangs (4:07)

met Ca$H Bilz

avatar van Silky & Smooth
Eindelijk weer een sterk solo-album van Prodigy. Dit is grotendeels te danken aan de producers die hij geselecteerd heeft voor dit projects. Beat Butcha, Alchemist, Knxwledge e.a. geven met hun dromerige beats kleur aan de rauwe, monotone raps van Prodigy. De rapper zelf blijft zonder veel gastartiesten en korte speelduur het hele album gemakkelijk overeind. De gekozen onderwerpen zijn interessant en zelfs het 'meerap-gehalte' is behoorlijk hoog!

avatar van ThingMan
Heb hem gister ook beluisterd maar met een half oor. Ga hem straks weer opzetten. Klonk niet heel slecht maar overtuigd was ik ook niet gelijk.

avatar van -marco-
Idd best aardig!

avatar van 5713Finest
Mafuckin U$A

avatar van Elohim
Beluister hem nu, maar wat een vreemde titel en cover dit, zeg. Ben dit meer gewend van spiritual miracle rappers.

Zie nu niet zo snel wat Hegeliaanse dialectiek te maken heeft met dit album... Okay, ik kan er wel in komen. Het album zit vol met Prodigy die probeert meer conscious te zijn, en in zekere zin is hij de antithese van de eerdere Prodigy. Om bij tegenovergestelden meteen Hegelian Synthesis als titel te gebruiken, doet hem denk ik (onafhankelijk van de zeer geringe rechtvaardiging) weinig goeds. Zeker in combinatie met de cover had ik hem in een platenzaak afgedaan als een soort van moderne versie van The Lost Children of Babylon - Where Light Was Created: The Equidivium (2001) en dat is het toch zeker niet. Lekker spacey neo-boombap album.

Elohim schreef:

Ik had het ook niet direct achter hem gezocht, maar Prodigy is behoorlijk spiritueel. Hij was een 5 Percenter. In zijn boek, wat overigens een verrassend leuk boek is, claimt hij de ultieme waarheid te kennen en spreekt hij over meerdere onmoetingen met buitenaards leven.

avatar van Elohim
Silky & Smooth schreef:

Oh, dat wil ik eigenlijk wel lezen! Interessant om te weten.
"My Infamous Life" heet het boek?

avatar van Silky & Smooth
Yes! Naast de standaard sex, drugs & rock ‘n roll is het boek erg interessant.

Wow, wow, wow, wat een waanzig goed album. Ik ben aan het bijkomen van een rapalbum serieus.

Gruwelijk hoe hij rapt over "sacred brotherhood of elite rappers", en later rapt over Eazy-E en Too $hort, 2Pac samples laat horen en Jay-Z eert door een line te kopiëren.

De man is echt een legende in de hiphop!
RIP Prodigy 1974-2017