Gidge - LNLNN (2017)

5. Elegy, Pt. II (1:25)
  6. Midra (8:24)
  7. Hope (7:15)
avatar van em-dee-em-aa
Heerlijk album wederom, vooral Midra is fantastisch!

Kijk er naar uit ze binnenkort weer te zien in Paradiso

Poa
Vreemd, klinkt zo op het eerste gehoor gewoon als een herhaling van Lulin... Jammer.

avatar van peterb
Midra is inderdaad wel echt een prijsnummer! Ik vind dit allemaal net even wat beter uitgewerkt dan Lulin, waarmee dit de tand des tijds ook vermoedelijk beter zal weerstaan.

avatar van peterb
peterb schreef:
weerstaan.
= doorstaan

avatar van em-dee-em-aa
peterb schreef:

Mee eens, beter uitgewerkt dan Lulin.
Is allemaal net wat donkerder dan Autumn Bells maar wat mij betreft net zo goed.

avatar van andnino
Prima plaat, maar Gidge is toch net wat te minimalistisch naar mijn zin. In meerdere nummers hoor ik fijne melodieën, maar ik zou liever gehoord hebben dat daar wat meer op zou zijn voortgebouwd. Een nummer als White Curtains bijvoorbeeld zit goed in elkaar, maar doet voor mij uiteindelijk niets meer dan het zijn van muzikaal behang. Een nummer als Lit heeft een mooie pianomelodie als basis en een een fijn Burial-ritme, maar mist dan toch een eigen smoel. Midra vind ik een sterke track, maar al met al vind ik de muziek amper meer karakter hebben dan de hoes.