Ozark Henry - Us (2017)

Belgiƫ
Label: Sony

1. A Dream That Never Stops (3:24)
  2. Uno di Noi (3:31)

met Marie Daulne

3. Where Is the Love (3:52)
  4. Happy Days (3:20)
  5. Africa (3:26)
  6. This Is Going Nowhere (3:15)
  7. Mapped Out for Me (3:17)
  8. Please Don't Go (3:39)
  9. I've Always Hated Watching You (3:41)
  10. Elliot (7:02)
  11. A Hop Skip and a Jump (3:28)
  12. Blindspot (2:53)
  13. Achilles (4:24)
avatar van Monsieur'
Erg veel zin in dit album. Goddaer gaat een meer elektronische kant op wat we al een beetje hoorde op 'Stay Gold'. De eerste single kon me helaas niet bekoren, de kleine stukjes die hij op social media deelt klinken los daarvan wél heel interessant.

avatar van guido schrager
Erg fijn album van Piet. Even wennen in het begin maar naar een paar luisterbeurten ontvouwt dit album zich steeds meer. Heel elektronisch en richting dansbaar is het. Zijn prachtige stem komt uitstekend tot z'n recht in dit geheel. Een echte groeiplaat met een dijk van een geluid, heel veel laag.

avatar van Monsieur'
Zielsgelukkig met deze nieuwe Ozark! Recensie volgt snel.

avatar van CWTAB
0,5
Terug een draak van een plaat (wtf is het nut van This Is Going Nowhere, de zoveelste platte rijmpjes), wat ook opvalt is de overdreven articulatie op de meeste nummers: niets mis met mooi te articuleren maar om halverwege ieder 4de woord keihard de nadruk te leggen op de rijm....

De elektronische kant was hij al een tijdje live aan het verkennen (die goed werkte bij z'n backcatalogus) maar hier slaat hij de bal serieus mis..

Hij heeft er zijn carriere van gemaakt om iedere plaat anders te laten klinken (I'm Seeking Something, Birthmarks, The Sailor, The Soft Machine...) maar hier zit het probleem hem net als bij Hvelreki in de te zwakke songs...

Waar Stay Gold Ozark weer in m'n radar terugbracht graaft Us hem weer diep onder... teleurstellende k*tplaat jammer genoeg