John Mayer - The Search for Everything - Wave One (2017)

Label: Columbia

1. Moving on and Getting Over (4:21)
  2. Changing (3:33)
  3. Love on the Weekend (3:31)
  4. You're Gonna Live Forever in Me (3:09)
avatar van joko150
Ik vond z'n vorige 2 albums na Battle Studies wat matig het was allemaal heel soft en geen solo's.
Hij lijkt nu een goed balans weten te vinden tussen wat rustiger en solo's.
Hopen dat de volgende wave ook zo goed is als deze.

avatar van Manfield
Ik vind dit allemaal behoorlijk inwisselbaar.. Heel karige voldoende omdat ik het nog wel vrij smaakvol vind.

avatar van Zwaagje
Ik ben hier wel enthousiast over. Het country sausje is verdwenen (gelukkig). Ik kan country op zich wel waarderen, maar op zijn laatste plaat was het in mijn oren wat geforceerd. Wave one is lekker afwisselend met war on drugs invloeden en in een ander nummer een lekkere bluesy gitaar solo. Laat wave two maar komen en tot die tijd genieten van deze.

avatar van Zwaagje
Is dit de voorloper van een volwaardig album?

avatar van JelmerHolwerda
Gewoon een hele goede pop EP naar mijn mening. Ik zie John Mayer het liefst zoals op Continuum (zoals velen hier) en vooral Where The Light Is vind ik een geweldige liveplaat.

Het eerste nummer is een track die opvalt door de funky gitaren en de leuke hook. Het gaat vooral lekker grooven vanaf het eind. Changing is daarentegen weer iets meer een standaard popsong die gelukkig nog opvalt door een leuke gitaarsolo die wat mij betreft nog wel wat langer en uitbundiger had mogen worden.

Love On The Weekend is ook wel een lekkere poptrack. Hier had nog wel een leuke solo in mogen zitten wat mij betreft. You're Gonna Live Forever in Me is de rustige afsluiter van de EP. Niets bijzonders naar mijn mening.

Mayer bewijst zich wel een goede songwriter te zijn. Vind het leuke teksten op het album die leuk in elkaar steken. Ben benieuwd naar de volgende golf.

avatar van Zwaagje

Volgens mij had hij iets van 40 nummers liggen. Teveel voor op één album. Dus komt hij elke maand met een aantal nummers.

oke.....bedankt voor de info. Elke maand iets nieuws is ook leuk en met 40 nummers zijn we 8 maanden verder in dit tempo.

avatar van jellylips
Briljante groove in de eerste track, overduidelijk weer die muzikanterige inslag van Continuum. Te gekke solo in het tweede nummer, dit bevalt meteen goed. Ik kijk uit naar meer nieuw werk van John Mayer.

avatar van Silky & Smooth

[quote]Silky & Smooth schreef:
Het feit dat Love on the Weekend het beste nummer van deze EP zegt genoeg. Slappe hap![/quote

Ieder zijn mening maar (voor mij) weinig overtuigend. Naar mijn mening een erg overuigende plaat. Meer terug naar zijn roots. Goed gecomponeerde nummers, meer swing en mooi gitaar spel. Klinkt mij geinspireerd genoeg en zeker geen slappe hap. Waar baseer je je mening op?

avatar van Silky & Smooth
Op de muziek. In essentie zijn het goede nummers en ik hoor de 'roots' ook wel terug, maar het is niets bijzonders. Elk nummers is inwisselbaar. Love on the Weeknd is een fijn radio-nummer, maar that's it. Geen nummers die ik los op zou zetten in ieder geval.

Love On The Weekend is dan ook radio-John Mayer (zijn eerste singles) in optima forma, cheesy en niet veel zeggend. Dus de nummers die ik meestal snel skip.
Moving On is een van zijn leukste nummers in tijden. Changing vind ik te repetatief, die solo komt net op tijd om het nummer nog wat te redden. You're Gonna Live Forever In Me vind ik dan wel weer heel mooi, doet me aan I'm Gonna Find Another You denken in korte vorm.

Hij lijkt zijn diverse albums door elkaar te mixen, biedt hoop voor de toekomst.

avatar van Lambchop
Mooi album, youre gonna is echt fantastisch