Wyclef Jean - J'Ouvert (2017)

Haïti
Hip-Hop / R&B
Label: eOne

1. The Ring (3:38)
  2. I Swear (3:39)

met Young Thug

3. Rear View (3:19)
  4. Holding on the Edge (4:11)

met Walk the Moon

5. Little Things (3:35)

met T-Baby en Allyson Casado

6. Lady Haiti (3:30)
  7. Party Started (3:42)

met Farina en Nutron

8. Hendrix (3:27)
  9. Life Matters (2:33)
  10. If I Was President 2016 (2:13)
  11. Kiss the Sky [Acoustic] * (3:23)
  12. I Swear [Acoustic] * (2:55)
  13. Hendrix [Acoustic] * (3:29)
  14. Ne Me Quitte Pas [Acoustic] * (3:48)
  15. Gone Till November [Live] * (6:57)
  16. Divine Sorrow *

met Avicii

17. Love, Peace, Happiness * (5:01)

met Lauryn Hill

18. Killing Me Softly [Acoustic] * (4:13)
  19. Ne Me Quitte Pas * (3:50)
  20. Try un Try (Gatta Be) * (4:17)
avatar van Reijersen
Daar waar het wachten op een reünie van de Fugees al veel te lang duurt doen we het maar weer met een soloproject van Wyclef Jean. Hij is toch de meest productieve van het stel gebleken. Je krijgt met dit album ook wel weer wat we kunnen verwachten van de beste man. Veel combinaties van rap en zang, met af en toe een knipoog naar zijn Haïtiaanse achtergrond. Wyclef is niet de man van de originele invalshoeken, maar vooral van het prima uitvoeren van de bekende zaken. Little Things vind ik wel een leuk nummer, net als Lady Haïti.

(bron: Opus de Soul)

avatar van Silky & Smooth
Beetje mix van alles door elkaar. Het klinkt aardig op het moment van luisteren, maar niets blijft bij.