Andy Stott - Merciless (2006)

Electronic

8. Boutique (4:48)
  9. Blocked (3:15)
  10. Peace of Mind (2:27)
avatar van brooklyn
Marie Anne Hobbs noemde deze man 1 der beste elektronikaproducers van het moment. Daar zijn die Engelsen altijd snel in, maar het klinkt zeker erg goed.

Jammer van de paar mindere nummers die het tot 4 sterren maken maar tracks als Edyocat en Blocked halen grote hoogten

avatar van T.O.
brooklyn schreef:
Marie Anne Hobbs

Die naam hoor ik steeds vaker, is dat de nieuwe electronicakoningin op de Britse radio ofzo?

Anyway, het EP'tje van Stott (op hetzelfde label) vind ik erg aardig, deze misschien ook maar eens checken.

avatar van T.O.
Inmiddels al een aantal keer gedaan.

Ik vind het goed geproduceerd en ook zeer gevarieerd (minimal, dubstep, pianostukken). De man mist echter het talent van bijvoorbeeld Claro Intelecto om het continu boeiend te houden, vind ik.

avatar van sander.
Heb dit album al een hele tijd, veel geluisterd. Meesterlijk geproduceerd album, super rijk: dub/techno/minimal/ambient... Florence is een prachtig nummer. Vind dat het juist wel boeiend blijft door die afwisselingen. De algemene sfeer is ook uniek en herkenbaar als Andy Stott. Makkelijk 4*