Au Champ des Morts - Dans la Joie (2017)

Frankrijk
Label: Debemur Morti

1. Nos Décombres (6:22)
  2. Après le Carnage (9:39)
  3. Le Sang, la Mort, la Chute (8:11)
  4. Contempler L'abîme (6:52)
  5. Dans la Joie (10:03)
  6. L'étoile du Matin (6:26)
  7. La Fin du Monde (4:37)
avatar van ElroHirtje
Fijne en moderne atm/melodische Black metal. De moeite van het luisteren meer dan waard.
Associaties met deafheaven en alcest. Een mix van agressie en compassie.

Brute screams, afgewisseld met wanhopige en dan weer zalvende clean vocals. Keyboard en andere moderne electronische invloeden dienen samen met shoe/blackgaze gitaren een soms zeer slepende en emotionele dragende grond voor de muziek van deze Fransen. De gebruikte Franse tekst vind ik verfrissend. De Franse taal dient hier de melodie. Tis toch een muzikaal taaltje, nietwaar? Ook voor deze vorm van BM dus.

Drums van blast tot rock. Zoals bovenstaande al vereiste natuurlijk. En voor zover ik kan beoordelen... Geen slechte drummer.

Deafheaven liefhebbers : luisteren deze zeer gevarieerde, emotionele plaat!