John Cooper Clarke - Snap, Crackle & Bop (1980)

Rock / Punk
Label: Epic

1. Evidently Chickentown (2:19)
  2. Conditional Discharge (3:08)
  3. Sleepwalk (4:32)
  4. 23rd (3:30)
  5. Beasley Street (6:40)
  6. Thirty Six Hours (3:34)
  7. Belladonna (4:38)
  8. The It Man (3:45)
  9. Limbo (Baby Limbo) (4:30)
  10. A Distant Relation (3:45)
  11. Beasley Street [Live] * (3:27)
  12. Gaberdine Angus [Live] * (1:01)
  13. Twat [Live] * (2:21)
Harald
Super plaat van Punkpoet John Cooper Clarke. Helaas een vergeten parel en total ondersschaat. John Cooper Clarke had een aantal jaare een relatie met Nico van de Velvet Underground. Punk en lyric...John Cooper Clark .is echt een ontdekkingstocht waard. Ik heb deze paat grijsgedraaid

avatar van Jesusfreen

Harald schreef:

een relatie met Nico?

Neen, met John Cooper

BobbieMarley
"I can do it with my eyes closed..... sleepwalk". Geniale plaat!!!!

Harald schreef:

Met wie had Nico nu geen relatie?

avatar van Deranged
Dit is inderdaad redelijk fabuleus en behoorlijk noemenswaardig.

Jammer dat deze man niet meer platen gemaakt heeft.

Heerlijke tekstuele swag en hij heeft er de perfecte stem en accent voor. Muzikaal zit het hier en daar ook erg lekker in elkaar.

Hij heeft zich gedurende zijn schaarse muzikale projecten met een aantal uitstekende gasten weten te omringen, zo blijkt.

Disguise in Love vind ik nog net iets sterker met daarop het absolute hoogtepunt Post-War Glamour Girls.

Zieke flow daarop.

Kan ergens misschien wel gezien worden als soort van beginselen van rap, dit.

Er waren er niet veel in die tijd die dit op deze manier deden, volgens mij. Maar ik kan er naast zitten.

BobbieMarley
Pieces of a man van Gil Scott-Heron. Het beroemde nummer The revolution will not be televised. Geweldig album overigens.

avatar van Lura
Vannacht zend BBC IV een documentaire uit over deze onvolprezen punkpoet. Er is trouwens vanavond ook een driedelige documentaire over punk te zien en ook nog een documentaire over Blondie.

1980 !? pfoei nog steeds niet out of date. Beasley street en Limbo .

avatar van Lura
Voor wie vorig jaar de documentaire gemist heeft, hier eventueel een link : BBC - Evidently... John Cooper Clarke - YouTube

avatar van Familiedrama
grote inspiratie voor Kobus