IDLES - Brutalism (2017)

1. Heel / Heal (3:28)
  2. Well Done (2:57)
  3. Mother (3:26)
  4. Date Night (3:07)
  5. Faith in the City (2:36)
  6. 1049 Gotho (3:46)
  7. Divide & Conquer (3:24)
  8. Rachel Khoo (3:25)
  9. Stendhal Syndrome (2:23)
  10. Exeter (3:58)
  11. Benzocaine (2:39)
  12. White Privilege (3:01)
  13. Slow Savage (3:41)

avatar van WesleyX16
Helaas niet naar Metropolis geweest. Maar ze komen op Dour. Dan ga ik ze zeker wel zien. Geweldige muziek. Stuk voor stuk helemaal okay...

avatar van samslam
Donker, maar wel heel toegankelijk doordat het zo rechttoe rechtaan is, zelfs catchy. Lyrics zijn ook heerlijk eenvoudig, maar daarom niet minder bijtend:

Uncle Noel’s got cancer in his lungs and his brain
I thought it would tear that man apart
Luckily, uncle Noel’s got Jesus in his heart

avatar van E-Clect-Eddy
Ik zie hun naam op diverse plekken opduiken bij Indie / Alternative thema festivals, de eerste beluistering valt goed. De zanger doet wat denken aan Hugh van The Stranglers (in hun begin periode).

Zelf ben ik iets meer gecharmeerd van LIFE - Popular Music (2017) en van HMLTD (maar deze hebben na een jaar nog steeds geen EP of album uit alleen 3 singles met 6 nummers. Terwijl ze wel al bijna een uur live kunnen vullen.

Ze komen naar het volgende Grauzone festival wellicht dat ik ze daar eens ga bekijken als ze niet naar Amsterdam of Utrecht komen. Vanavond staan ze al in Utrecht maar het is uitverkocht...

avatar van Linius
Ja dit plaatje verdient wel 4 sterren. Heerlijke bak herrie zeg.

avatar van dennis1808
Deze plaat wordt per luisterbeurt alleen maar beter. Het is een heerlijke punkplaat van een stel punkers die toevallig écht muziek kunnen maken en wél wat te vertellen hebben. Er zit zo'n ongelooflijke vaart en duidelijk speelplezier in, zoiets heb ik in tijden niet meer gehoord. Ik luister al een tijdje geen punk meer, maar door dit album krijg ik er weer zin in. De zanger heeft daarom een stem die de titel van het album wel eer aan doet. Favorieten zijn 'Well Done', '1049 Gotho' en 'Rachel Khoo'.

Favoriete stuk tekst van het album: 'Mary Berry loves reggae, so why don't you like reggae?!'

En ik krijg meteen weer zin dit plaatje te beluisteren!

Live ook de moeite waard. Ga ze op DTRH voor de 2e keer zien. Eerste keer was Grauzone Festival te Den Haag. Coverden ze in februari All I Want For Christmas Is You.

Uitstekend album met idd fijne teksten.

avatar van lowieke
Ik heb een nieuwe lievelingsband