Sue the Night - Wanderland (2017)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Wonderland (4:03)
  2. The World Below (3:42)
  3. Mind Dear (3:36)
  4. Melody Remedy (4:33)
  5. The Big Picture (3:42)
  6. From the Mire (2:57)
  7. Morningpaper (2:48)
  8. All the Roses (3:54)
  9. Come to Play (3:27)
  10. Pity Song [Live] (4:04)
avatar van DjFrankie
Ben benieuwd naar deze plaat.

avatar van Madjack71
Sue the Night is de huisband van dit jaar bij DWDD en doet mee voor de video van het jaar met Mind Dear bij 3FM...met die hondjes zoals ze gisteren tijdens het optreden in de Effenaar aangaf...en zeker ook wel de moeite waard om te checken. Als band is er op het optreden in de Effenaar niets op aan te geven. Met veel speelplezier, goed op elkaar ingespeeld als een eenheid en live staan de nummers fier overeind....echter het geluid in de kleine zaal vind ik 3x ruk. Het 2de album Wanderland is een waardige opvolger van het debuut Mosaic. Hier en daar een wat scherper randje, met net wat andere tempo wisselingen, maar met een nog steeds goed in het gehoor liggend liedje als basis. De muziek blijft leunen op wat er begin jaren 80 voorbij kwam en dat Fleetwood Mac een factor van invloed is bij Suus moge evident zijn. Toch weet ze het naar nu te halen en geeft ze er haar eigen flair aan. Ze beschikt over een mooie, krachtige stem en heeft met incl. zichzelf een 6 koppige band, die bijdragen aan het eigen geluid. Sympathieke band, goede popliedjes met een randje en uit eigen land, ik kan er i.i.g. van genieten. ....maar Suus wees eerlijk bij The Big Picture komt het gitaartje linea recta van Waves vandaan bij Mr. Probz.

avatar van 4addcd
Eerst maar eens naar een optreden geweest alvorens een eerste cd van Sue te kopen . Het was zeer overtuigend in de Effenaar; Suus een prima zangeres en zeer goede muzikanten om haar heen. Ondanks dat het geluid te hard de kleine zaal in kwam hoorde ik de kwaliteit van de liedjes en kocht ik zonder aarzelen Wanderland. De eerste luisterbeurten stelden me tevreden maar dat was het dan ook. Mooi maar niet spectaculair. Nu, 2 weken verder, heb ik Wanderland al vaak gehoord en ben ik om! Het zou voor mij nog meer indie mogen, maar het klinkt allemaal wel errug lekker! Echt een schijfje dat groeit en niet snel verveelt. Ik ben trots op dit Nederlandse bandje en hoop stiekum dat het succes niet ten koste gaat van de kwaliteit. Hup Holland hup!

avatar van E-Clect-Eddy
The Big Picture klinkt als Jacco Gardner meets The Mysterons - vooral dat gitaartje is mooi.

avatar van Zwaagje
Madjack71 schreef:
Sue the Night Met veel speelplezier, goed op elkaar ingespeeld als een eenheid en live staan de nummers fier overeind....echter het geluid in de kleine zaal vind ik 3x ruk..

Ik heb haar gisteren live gezien op het young art festival en het geluid is niet alleen in een kleine zaal slecht. Het was ook nu dramatisch. Jammer want verder een talentvolle band met goede muzikanten. Is er geen goede geluidstechnicus te vinden.

avatar van DjFrankie
Zwaagje schreef:

45ACIDBABIES ook gezien?

avatar van Zwaagje
DjFrankie schreef:

45ACIDBABIES ook gezien?

Nee, die komt vanavond en dan kan ik helaas niet, maar gosto en Tony Clifton waren aangename verassingen en daar was het geluid goed. Het kan dus wel.