Mac DeMarco - This Old Dog (2017)

Canada
Label: Captured Tracks

1. My Old Man (3:41)
  2. This Old Dog (2:30)
  3. Baby You're Out (2:37)
  4. For the First Time (3:02)
  5. One Another (2:46)
  6. Still Beating (3:01)
  7. Sister (1:18)
  8. Dreams from Yesterday (3:27)
  9. A Wolf Who Wears Sheeps Clothes (2:49)
  10. One More Love Song (4:01)
  11. On the Level (3:47)
  12. Moonlight on the River (7:02)
  13. Watching Him Fade Away (2:23)
avatar van VladTheImpaler
Naar een nieuwe Mac DeMarco plaat kijk ik altijd uit. Volgens Mac zijn het nummers met veel akoestische gitaar en synths met een mellow vibe. Afgaande op de eerste twee singels My Old Man en This Old Dog klopt dat ook wel.

avatar van Deranged
Nieuwe Mac, altijd reden voor een feestje.

Staan ongetwijfeld weer een paar pareltjes op.

avatar van Deranged
De vrijgegeven nummertjes laten in ieder geval alvast weer horen dat hij hoogstwaarschijnlijk ook hier zich weer de bijzonder verfijnd gitarist zal tonen.

Zij het akoestisch deze keer.

Al hoop ik eigenlijk wel dat hij zijn geheel eigen chorus pedaal geluidje niet geheel overboord gooit.

Met name op zijn laatste plaatje bijna op het valse af hier en daar.

Ik hou ervan.

Binnen een vrij ruime, gevarieerde selectie weet hij iets te brengen wat elders eigenlijk nergens aangetroffen wordt, vandaar dat je mij wel van een lichtelijk fanatisme kan betichten, en koester ik hem dan ook als een zeer waardige toevoeging op al het reeds bestaande.

Inmiddels al een hele handvol juweeltjes op zijn naam maar met name Ode to Viceroy blijft in mijn beleving echt een klein meesterwerkje.

Nog maar net begonnen echter dus genoeg ruimte nog voor een eventuele overtreffende trap:

avatar van De-noir
Moonlight on the River, 7 volle minuten. Niet heel gewoon voor Mac. Ben benieuwd

HolyGrail
Luister weer met erg veel plezier naar deze Mac. Paar nummertjes Spongebob-slackerrock, dan weer alsof je op een afgelegen strand zit te luisteren naar het levensverhaal van een palmboombareigenaar die je de hele dag cocktails in kokosnoten geeft. De serieuzere teksten geven Mac echt een extra dimensie; helemaal top. Salad Days en Another One zet ik hier nog regelmatig op, ben altijd lichtelijk verbaasd hoe goed de songs overeind blijven. Zal bij deze plaat niet anders zijn, denk ik.

avatar van waxs
Echt een traditionele Mac DeMarco plaat, waarbij de eerste 2 singles tot nu toe voor mij de hoogtepunten van het album zijn. Daar waar de vorige platen nog wel eens wat "bombastischer" werden is deze plaat het andere uiterste door een voornamelijke hele timide liedjes waarbij enkel het stemgeluid van Mac het nummer draagt. De catchy akkoordjes en het gepingel op de gitaar klinken moderner doordat de productie minder rauw is op deze plaat, maar zoals altijd weer even catchy.

avatar van Reflektor
Weer een prima album van Mac DeMarco. 'S ochtends, 's avonds, in je eentje, op een feestje. Het maakt eigenlijk niets uit, Mac's nummers kun je altijd overal luisteren. Dat geldt ook voor 'This Old Dog'. Weer genieten bij dit album. Lievelingsnummer: Baby You're Out.

avatar van Obscure Thing
Moonlight on the River is episch, ik wist niet dat Mac DeMarco het in zich had.

UnknownPleasure
Wat een tergend saai album is dit zeg. Natuurlijk een paar nummers daargelaten maar dit album komt niet in de buurt bij zijn vorige werk,

Misterfool
Erg relaxte gitaarmuziek. Zo'n album dat je opzet om er een goed half uur op weg te mogen dromen.

avatar van overmars89
Weer eens opgezet nadat ik teleurgesteld was na zijn laatste intstrumental album. Dit is echt een *Gem* in zijn catalogus. Ik ben benieuwd of hij nog iets van deze kwaliteit gaat maken.