Doe Maar - Alles (1999)

Alternatieve titel: Het Beste Van

Pop / Ska
Label: Arcade

1. Sinds 1 Dag of 2 (32 Jaar) (3:21)
  2. Pa (3:21)
  3. De Bom (2:42)
  4. Doris Day (3:49)
  5. Is Dit Alles (5:20)
  6. Smoorverliefd (3:16)
  7. Ik Zou het Willen Doen (3:09)
  8. Heroine (2:59)
  9. Als de Morgen Komt (4:24)
  10. Nederwiet (6:54)
  11. Zoek het Zelf Maar Uit (3:06)
  12. Anita (3:29)
  13. Nix voor Jou (4:07)
  14. Situatie (4:20)
  15. De Eerste X (2:27)
  16. Doe Maar Net Alsof [Live] (5:33)
  17. O.K. [Live] (3:47)
  18. Wat Ze Doet (3:22)
  19. De Vrolijke Padvinder (3:21)
  20. Grote Broer (4:40)
  21. 1 Nacht Alleen (4:02)
  22. Nachtzuster (3:47)
  23. Macho (3:16)
  24. Liever Dan Lief (3:15)
  25. Bang (3:51)
  26. Belle Helene (2:47)
  27. Tijd Genoeg (4:05)
  28. Doe Maar Net Alsof (5:56)
  29. Je Loopt Je Lul Achterna (4:51)
  30. Radeloos (4:06)
  31. Vergeet Me (2:50)
  32. Alles Gaat Voorbij (3:42)
  33. Dansen Met Alice (2:03)
  34. Hé, Hé (4:40)
  35. De Laatste Keer (4:56)
  36. ALL E.S. (Is Dit Alles) (5:24)
  37. Het Leven Gaat Door (Er Veranderd Niets) (3:00)
  38. Dans Met Mij (3:34)
  39. Wegwerpaansteker (3:04)
  40. Skunk / Man-O-Man (4:18)
Doe Maar blijft voor mij toch echt de beste band die Nederland ooit heeft voortgebracht. Ach, misschien ook wel vanwege jeugdsentiment, maar toch.

Ik heb de periode niet meegemaakt, maar ik vind de muziek echt te gek. De eigen stijl van Doe Maar spreekt me erg aan. 4 sterren.

De titel zegt het al...............qua verzamelaar (en er zijn er al een aantal hiervoor geweest) is dit de meest complete.
Doe Maar blijft een jeugdherinnering, maar wel een hele leuke.

Op Doris D en andere Stukken heet O.K. nog gewoon Okee?

Dit werk krijgt wel 4 sterren. Zeer talentvolle band alleen met te weinig verdere ambitie. Eeuwig zonde.

avatar van Nicolage Rico
Bas666 schreef:

Zeer talentvolle band alleen met te weinig verdere ambitie. Eeuwig zonde.

Ja, ze zijn gestopt omdat ze gek werden van hun populariteit.

avatar van dynamo d

Nederwiet

Is dit Alles
De Eerste X
Belle Helene
Je Loopt Je Lul Achterna (alleen al vanwege de titel )

Bas666 schreef:

Je Loopt Je Lul Achterna (alleen al vanwege de titel )

Dan moet je maar eens luisteren naar Wees Niet Bang Voor Mijn Lul van het debuutalbum..........

avatar van dynamo d
aERodynamIC schreef:

Dat is misschien wel betere openingstekst dan "Ken ik jou niet ergens van?"

dutch2
Mijn toppers:

Heroine
Vergeet Me
Situatie
Tijd Genoeg

avatar van c-moon
Knappe verzamelaar, en inderdaad: Doe Maar was een fantastische Band. De absolute top van de "nederpop"!. Ze werden slachtoffer van het te grote succes toen ze stopten. Later zou "bij ons" Clouseau dit ook ervaren, maar zij hielden vol, al kan ik niet zeggen dat ze mij nu nog zo boeien als in hun beginjaren..

Doe Maar.. Ja.. het is ook een stukje soundtrack van mijn jeugd

Mijn favorieten:

De Bom
Is Dit Alles
Zoek Het Zelf Maar Uit
De Eerste X
Doe Maar Net Alsof (live)
Nachtzuster
Macho
Tijd Genoeg
Je Loopt Je Lul Achterna
Alles Gaat Voorbij

avatar van Gajarigon
Zijn er eigenlijk Doe Maar nummers die hier nietop staan, die toch zeker de moeite waard zijn?

Gajarigon schreef:

Zeker: maar dat gaat altijd op voor verzamelaars.
Zelf heb ik de gewone albums op LP en vond ik dit uiteindelijk de meest complete verzameling om op cd te hebben.
Meest compleet, want je mist altijd bepaalde nummers.
Of die de moeite waard zijn voor jou kan ik naturrlijk niet zeggen. Dat is zo'n persoonlijk iets.

avatar van Droid
Pure jeugdsentiment. Maar ook respect, want Doe Maar blijft nog steeds de nederlandse band allertijden.
Dit is de meest complete verzamelaar van hun.

Geweldige band, vooral na de komst van Henny Vrienten (al stonden er op de eerste plaat ook een aantal aardige liedjes).
Maar ben ik nou de enige die zo'n enorme hekel heeft aan het nummer 'Doris Day'?
Ratataaaa..

Marcel²
Deze heb ik ook in de kast liggen, en vandaag toch maar Echt Alles gekocht.

avatar van Sjaan
Niet uit mijn tijd maar wel een uniek geluid...Dan heb je het gewoon goed gedaan.

Sjaan schreef:
Niet uit mijn tijd

Weet je dat wel zeker? In die tijd hadden ze fans van rond de 6 jaar (ik weet dat mijn neefjes die leeftijd toen hadden en net als ik groot fan waren). Overigens was dat ook een van de redenen om te stoppen en dat kan ik me voorstellen

avatar van marco straaten
Jeugdsentiment en daarom 3.5*

avatar van misja82
vroeger luisterde wij altijd naar doe maar in de auto, als kind keihard meeschreeuwen met de bekende nummers (ook heroine GODVERDOMME). dat was een cassette bandje met een stuk of 15 nummers. later zelf heel wat meer nummers gaan luisteren. ik vind het nog steeds geweldige muziek. favoriete nummers worden hier veelal ingevuld zag ik, voor mij zijn dit:
dans met mij, tijd genoeg, he he, als de morgen komt en situatie (maar niet de dubversie). en nooit meer slapen, maar die staat er niet op.

avatar van DikkeDarm
Geen jeugdsentiment daarom 2...

avatar van 999Grey
ik zit nog in mijn jeugd, een 4

chocoloco
nederwiet! kende het indertijd van buiten, veel mee gelachen

avatar van Youri
Inderdaad alles van Doe Maar toen ze echt top muziek maakte. Ik vergeet maar het album klaar! Dat was meer om commerciele belangen.

Youri schreef:

Daar snap ik nog steeds niets van: al dat afgeven op Klaar. Maar goed op Doe Maar werd toen ik daar fan van was als 12-jarige ventje ook flink afgegeven en ruim 20 jaar later erkent iedereen dat dat toch niet helemaal terecht was dus Klaar moet dan nog maar even wachten

D-ark
Totaal niet mijn generatie ook niet maar toch wel een hoop pop parels op deze plaat.

Niet zo compleet als Echt Alles, en zelfs die is niet compleet (zie mijn review daar)

avatar van rkdev
Heb een beetje een haat-liefde verhouding met Doe Maar, en draai deze plaat eigenlijk zelden. Maar het merendeel zijn goede nummers.

Dit album meteen gekocht bij de release..

Als klein ventje was ik al fan, en toen ze uitelkaar gingen was ik zwaar verdrietig

Ben de heren solo ook blijven volgen (en nog steeds) maar ik kan met nog goed herinneren dat ik het nummer "wat ze doet" ooit tegenkwam bij de Free Record shop op een verzamel LP, en dat ik geen geld had dit album te kopen.. en dat was toch gewoon een nieuw nummer toen!

Ooit ook nog wel eens op cd single tegengekomen, maar met deze verzamelaar is het toch nog goed gekomen, want hier staat ie gelukkig ook weer op!

Samen met Grote broer, Man o man/Skunk al reden genoeg dit aan te schaffen.
Een andere reden was ook dat er tracks van 4 us op stonden, van de goede master.. dat was toen alleen nog maar op LP te verkrijgen (zie 4us) is nu achterhaald, maar toch...
De keuze van de tracks van Lijf aan lijf en Doe de dub blijf ik een beetje vreemd vinden (al is okee wel een leuke versie) maar dat zal wel opvulling geweest zijn.

Ook al heb ik de rest al 20 keer... ook deze cd is lekker om op te zetten, want Doe Maar is en blijft gewoon een heel leuk bandje!!!

avatar van vincentcorjanus
geeft een goed overzicht van doe maar weer het bevat (bijna) alles