Clint Ruin and Lydia Lunch - Stinkfist (1988)

Avant-Garde
Label: Widowspeak

1. Stinkfist (6:57)
  2. Meltdown Oratorio (8:55)
  3. Son of Stink (3:47)
  4. The Crumb * (5:39)

met Thurston Moore

avatar van frolunda
Zeker niet het meest toegankelijke werkstuk,zelfs niet als je bekend bent met ander materiaal,zoals ik,van dit (gelegenheids)duo Clint Ruin (Foetus,Jim Thirlwell) en Lydia Lunch.Voor mij betreft het dan voornamelijk Ruin's werk onder de Foetus en Wiseblood vlag en bij Lydia Lunch haar samenwerkingen met Roland S. Howard en Sonic youth.
Op Stinkfist komen we vooral harde industrial beats tegen,met vreemde samples waar overheen Lunch haar confronterende en vaak gewelddadige teksten spuit.Dit resulteert in vier (op de cd),wat ongemakkelijke,maar ook zeer intrigerende nummers.Je moet het wel even op je laten inwerken maar dan blijken,vooral de eerste twee songs toch zeer de moeite waard.Son of Stink is een variatie op het titelnummer en op het ook niet onaardige the Crumb duikt Thurston Moore,de zanger/gitarist van Sonic youth nog even op.
Zeker niet ieders smaak deze plaat maar mij bevalt Stinkfist wel.
Goed.